Image

Reclames op het forum, hoe hinderlijk zijn ze voor jou?

Introductie - technische uitleg - klachten/ideeën
User avatar
Nicolaas
Posts: 813
Joined: Mon Jan 30, 2023 1:31 pm
Contact:

Reclames op het forum, hoe hinderlijk zijn ze voor jou?

Post by Nicolaas » Sat Feb 18, 2023 1:30 pm

Kreeg vandaag een berichtje van iemand dat dit forum vergeven was van de reclames. Wie maakt dat nog meer mee?
Zelf herken ik dit probleem niet echt op mijn computer en mobiel maar mocht het bij anderen ook zo'n misère opleveren is er dacht ik altijd wel een oplossing voor te vinden in de vorm van een goede adblocker. Echter, ikzelf heb daar geen enkele ervaring mee. Wie zou er een kunnen aanbevelen (liefst gratis natuurlijk)? Kunnen we dat gelijk als tip opnemen in dit topic voor wie er dus veel hinder van reclames ondervindt op deze site.
Misschien zijn er ook tips te geven op het gebied van browsers/browser-instellingen en av programma's om pop-ups te weren?
Last edited by Nicolaas on Sat Feb 18, 2023 1:42 pm, edited 1 time in total.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift that's why it's called 'the present'. (Eleanor Roosevelt)
User avatar
Willemijn
Posts: 266
Joined: Sun Jan 29, 2023 11:34 am
Contact:

Re: Reclames op het forum, hoe hinderlijk zijn ze voor jou?

Post by Willemijn » Sat Feb 18, 2023 1:37 pm

Ik krijg helemaalgeen reclame op dit forum, helemaal niets. Dat zal dan wel komen door mijn eigen adblocker Adblockplus,van Google. Gratis, maar geen idee of hij ook te gebruiken is voor websites.
User avatar
Greet
Posts: 993
Joined: Mon Jan 30, 2023 9:17 am
Contact:

Re: Reclames op het forum, hoe hinderlijk zijn ze voor jou?

Post by Greet » Sat Feb 18, 2023 1:40 pm

Ik zie wel reclame maar stoort me meestal niet als er wel een is die me stoort klik het zelf weg door onderaan op ^ te klikken of op het kruisje als dat er bij staat .
Op een gratis forum is dit te verwachten toch .
User avatar
virgo
Posts: 134
Joined: Sun Jan 29, 2023 3:28 pm
Contact:

Re: Reclames op het forum, hoe hinderlijk zijn ze voor jou?

Post by virgo » Sat Feb 18, 2023 1:43 pm

Willemijn wrote:
Sat Feb 18, 2023 1:37 pm
Ik krijg helemaalgeen reclame op dit forum, helemaal niets. Dat zal dan wel komen door mijn eigen adblocker Adblockplus,van Google. Gratis, maar geen idee of hij ook te gebruiken is voor websites.
Ik heb ook nog nooit reclame gezien op dit forum en gebruik tegelijkertijd AdBlock en Adblock Plus.
Ubuntu: ik ben omdat wij zijn
User avatar
joke
Posts: 1245
Joined: Sun Jan 29, 2023 4:06 pm
Contact:

Re: Reclames op het forum, hoe hinderlijk zijn ze voor jou?

Post by joke » Sat Feb 18, 2023 1:54 pm

Krijg af en toe reclame maar doe het met het kruisje weg.
Heb geen adblocker op smartfoon.
User avatar
Nicolaas
Posts: 813
Joined: Mon Jan 30, 2023 1:31 pm
Contact:

Re: Reclames op het forum, hoe hinderlijk zijn ze voor jou?

Post by Nicolaas » Sat Feb 18, 2023 2:01 pm

Kwam zojuist Total Adblock als beste tegen op https://nl.software.fish/adblocker/best-ad-blockers, om uit te proberen als extensie toegevoegd aan chrome.
Hier worden nu al ettelijke advertenties geblokkeerd (verschijnt een melding van in de menubalk) en tot mijn grote vreugd nu ook geen reclame meer bij het starten van youtube-video's voorzover ik na heb kunnen gaan en zoals ook beloofd werd bij het toevoegen van adblock.
Dank zover, het leed lijkt gelukkig beperkt. Hoop dat er nog meer reacties volgen en dat we mogelijk nog andere tips kunnen geven voor wie er wèl hinder van ervaart
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift that's why it's called 'the present'. (Eleanor Roosevelt)
User avatar
Tympaan
Posts: 326
Joined: Sat Jan 28, 2023 5:08 pm
Contact:

Re: Reclames op het forum, hoe hinderlijk zijn ze voor jou?

Post by Tympaan » Sat Feb 18, 2023 2:09 pm

Als je iets gratis wil kun je verwachten dat er reclames bij zitten. Maar ik ervaar het niet als hinderlijk. Het geluid staat standaard uit, dus geen onverwachte pokkenherrie. En de site heb ik op 175% gezet en is daardoor goed beeldvullend.

Mijn telefoon is alles behalve smart, dus daar doe ik verder niets mee. :)
Faber quisque fortunae suae.
User avatar
keesvi
Posts: 121
Joined: Sun Jan 29, 2023 11:00 am
Location: Provincie Utrecht
Contact:

Re: Reclames op het forum, hoe hinderlijk zijn ze voor jou?

Post by keesvi » Sun Feb 19, 2023 5:28 am

Ik gebruik Ghostery om ads maar ook ongewenste cookies te blokkeren. Op mijn werk heb ik die mogelijkheid niet en daar moet ik nogal wat advertenties wegklikken voordat ik verder kan.
Last edited by keesvi on Sun Feb 19, 2023 9:20 am, edited 2 times in total.
'Niemand wordt geboren om een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof te haten.' (Nelson Mandela)
User avatar
Nicolaas
Posts: 813
Joined: Mon Jan 30, 2023 1:31 pm
Contact:

Re: Reclames op het forum, hoe hinderlijk zijn ze voor jou?

Post by Nicolaas » Sun Feb 19, 2023 8:16 am

Dank voor de tip Kees
De link werkt niet, daarom hier nog een keer: https://chrome.google.com/webstore/deta ... niij?hl=nl

Zorgt Ghostery er ook voor dat de reclames van youtube video's overgeslagen worden? Was ik erg door verrast met AdBlock maar dat zal vast met andere adblockers net zo zijn.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift that's why it's called 'the present'. (Eleanor Roosevelt)
User avatar
keesvi
Posts: 121
Joined: Sun Jan 29, 2023 11:00 am
Location: Provincie Utrecht
Contact:

Re: Reclames op het forum, hoe hinderlijk zijn ze voor jou?

Post by keesvi » Sun Feb 19, 2023 9:18 am

Heb ik gecorrigeerd, dus nu een werkende link naar een artikel, waar je meerdere ad blockers kunt vergelijken: Alles over adblockers: welke zijn eigenlijk de beste?
'Niemand wordt geboren om een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof te haten.' (Nelson Mandela)
User avatar
rina2
Posts: 670
Joined: Mon Jan 30, 2023 12:18 pm
Contact:

Re: Reclames op het forum, hoe hinderlijk zijn ze voor jou?

Post by rina2 » Wed Feb 22, 2023 3:38 pm

Ik krijg ook wel wat reklame maar is idd zo weg. Irriteer me er ook niet aan. Ben gewoon super blij dat we hier onze draai weer gevonden hebben.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest