Image

Joe Biden for president?

Discussieforum voor maatschappelijke en politieke onderwerpen
User avatar
virgo
Posts: 134
Joined: Sun Jan 29, 2023 3:28 pm
Contact:

Joe Biden for president?

Post by virgo » Wed Apr 26, 2023 12:01 am

Konrad Adenauer was tot zijn 87-ste bondskanselier. En in mijn herinnering deed hij dat goed. Leeftijd zegt niet alles.
Als ik naar Joe Biden kijk vraag ik me toch af of hij tot zijn 86-ste in functie kan blijven. Er zijn toch nu al tekenen dat hij soms met zijn uitspraken niet meer alles op een rijtje heeft. Moet je hem dan nog een jaar of zes laten voortploeteren?
Wat ik helemaal niet snap is dat de democraten er niet in geslaagd zijn de afgelopen jaren iemand naar voren te schuiven die Biden zou kunnen opvolgen. Zo´n proces van iemand onder de aandacht brengen kost jaren. Het lijkt er niet op dat daaraan gewerkt is.
Of is achter de schermen al afgesproken dat Biden de beste man is om het tegen Trump op te nemen en dat Biden na herverkiezing twee jaar later het stokje doorgeeft aan vicepresident Kamala Harris?
Als dat het plan zou zijn, vind ik dat een brevet van onvermogen en bovendien geen eerlijk spel naar de kiezer.
Ubuntu: ik ben omdat wij zijn
User avatar
Nicolaas
Posts: 813
Joined: Mon Jan 30, 2023 1:31 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Nicolaas » Wed Apr 26, 2023 9:20 am

Die laatste vraag zou ik negatief beantwoorden Virgo. Biden schijnt vanuit zijn eigen achterban met klem te zijn geadviseerd niet voor een tweede termijn te opteren, en Kamela Harris wordt zeker niet als een goede tweede keus gezien.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bb3a6503/

Hoe het kan dat er geen ander talent zich voor de kandidatuur voor de democraten heeft aangediend, cq naar voren is geschoven de afgelopen jaren dat is mij ook een zeer groot raadsel. Inderdaad een heel boeiende kwestie en enorm belangrijk voor heel de wereld. Trump zit aardig in de lift, terwijl Biden alleen maar verliest aan populariteit. Een tweede termijn Trump daar moeten we toch niet aan denken is het niet.....

ps er gaan geruchten dat Tucker Carlson, mogelijk zelf het presidentschap in de toekomst ambiërend, zijn 'running mate' wordt (ja hij haat Trump hartgrondig zoals naar buiten toe is gelekt maar heeft Trump ook nodig en hem daarom altijd naar de pijpen gedanst). Zou Trumps positie nog eens versterken.
Temeer reden voor de democraten om nieuwe gezichten te laten zien, en het kán toch niet zo zijn dat die niet gevonden kunnen worden..... Het is toch altijd ieders jongensdroom in de VS geweest, president van Amerika te worden????
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift that's why it's called 'the present'. (Eleanor Roosevelt)
User avatar
Pien
Posts: 835
Joined: Sun Jan 29, 2023 9:35 am
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Pien » Wed Apr 26, 2023 9:31 am

Met open mond heb ik naar de aankondiging zitten kijken. Bizar vind ik het vooral.
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Dagmar57 » Wed Apr 26, 2023 10:11 am

Wat vooral heel triest is, is dat de Democraten niemand naar voren hebben geschoven die Biden kan vervangen, hoe is dat toch mogelijk?
Nu wordt het straks een "gevecht" tussen 2 oude mannen, die beiden niet capabel zijn voor de functie, hoe triest wil je het hebben.
Het aanzien van Amerika zakt door deze 2 oude mannen aanzienlijk.

Ik denk helemaal niet dat het een jongensdroom is van iedere Amerikaan om president te worden van dat land.
Als dat wel zo was, waren er al lang veel meer kandidaten geweest die zich in elk geval beschikbaar hadden gesteld.

Maar je ziet het eigenlijk wel overal dat de interesse om iets in de politiek te gaan doen afneemt, ook in Nederland, kijk maar naar de VVD, er is eigenlijk niet echt iemand die Rutte kan opvolgen, de enige was Klaas Dijksma, maar die is uit de politiek vertrokken
User avatar
Willemijn
Posts: 266
Joined: Sun Jan 29, 2023 11:34 am
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Willemijn » Wed Apr 26, 2023 11:09 am

Als Biden het tegen Trump moet opnemen is hij een betere keuze dan een relatief onbekende andere Democraat, moet hij het tegen DeSantis opnemen, dan wordt het moeilijker voor hem. Ik begreep dat de twijfelende "middenmoot" van de kiezers, de gematigde kiezer, vooral tégen Trump zal stemmen. Wordt Trump niet de kandidaat voor de Republikeinen dan wordt een "frisse,jonge" kandidaat als DeSantis aantrekkelijk voor die groep.
Gisteren veegde Eric Scherder overigens de vloer aan met de veronderstelling dat tachtigers per definitie incompetent, zwak en seniel zijn.
Belangrijker is de vraag: was/is Biden een goede president?
User avatar
Nicolaas
Posts: 813
Joined: Mon Jan 30, 2023 1:31 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Nicolaas » Wed Apr 26, 2023 12:15 pm

Helemaal eens dat men niet nu nog eens met een nieuwe kandidaat moet komen om de democraten te vertegenwoordigen, daarvoor is het te laat. Maar wat is er de laatste zeg 8 jaar aan nieuw ambitieus politiek talent binnen de democraten verschenen? Vergelijk dat eens met de heel nieuwe lichting binnen de Republikeinse partij..? Stel dat Trump veroordeeld wordt voor een van de zaken waarvoor hij vervolgd wordt, dan kan men op vele mensen terugvallen, allereerst DeSantis die je al noemde. Maar stel dat Biden wat overkomt, wie kent men überhaupt in de VS als potentiële opvolger? Waar kunnen we die afwezigheid van namen en nieuwe gezichten uit verklaren?

Op je laatste vraag ingaand, ik geloof niet dat Biden het tot nu toe slecht heeft gedaan, maar de man oogt zo ontzettend breekbaar, misschien niet zozeer mentaal als dan toch wel lichamelijk...
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift that's why it's called 'the present'. (Eleanor Roosevelt)
User avatar
Willemijn
Posts: 266
Joined: Sun Jan 29, 2023 11:34 am
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Willemijn » Wed Apr 26, 2023 1:25 pm

Ik vraag me ook inderdaad al een tijd af of dit alles is wat het land te bieden heeft aan presidentskandidaten. Vrij magertjes voor een land met 400 miljoen inwoners. Het zal er vast mee te maken hebben dat je minimaal multimiljonair moet zijn wil je een kans maken.
User avatar
Tympaan
Posts: 326
Joined: Sat Jan 28, 2023 5:08 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Tympaan » Wed Apr 26, 2023 4:05 pm

Willemijn wrote:
Wed Apr 26, 2023 1:25 pm
Ik vraag me ook inderdaad al een tijd af of dit alles is wat het land te bieden heeft aan presidentskandidaten. Vrij magertjes voor een land met 400 miljoen inwoners. Het zal er vast mee te maken hebben dat je minimaal multimiljonair moet zijn wil je een kans maken.
Zo tussen de 1 en 1,5% , dus tussen de 4 en 6 miljoen personen zijn dus miljonair. Daar zou dus het probleem niet moeten zitten.
Ik denk eerder dat de glans er wel van af is om president in dat land te zijn. Had het vroeger nog een zekere status en allure, nu ben je enkel nog een soort kop van Jut die het toch nooit goed doet. Wie wil dat nog, tegenwoordig?
Faber quisque fortunae suae.
User avatar
Pien
Posts: 835
Joined: Sun Jan 29, 2023 9:35 am
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Pien » Sun Jan 07, 2024 11:49 am

Dit topic geef ik even een schopje. Biden gaat voor een tweede termijn en Trump draait zich ook warm voor een tweede termijn.

In onderstaand artikel, en die opvatting deel ik, wordt vrij serieus de herverkiezing van Trump besproken. Met name dat we dit niet moeten onderschatten en als dat gebeurt dat dit grote consequenties voor Europa zal kunnen hebben. Dit daar Trump de NAVO achterhaald vindt en daaruit zegt te willen stappen.
Dat betekent dat Europa zelfstandig zal moeten gaan opereren als het gaat om de EU veiligheid en Rusland die Oekraïne niet zal willen opgeven.
Tevens wordt in het artikel Rutte besproken als NAVO baas en waarom dat gunstig kan zijn voor als Trump herverkozen kan worden.

Als dit artikel in een ander topic thuis hoort dan Verplaats de post maar Nicolaas

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/250400 ... p-het-spel
User avatar
Tympaan
Posts: 326
Joined: Sat Jan 28, 2023 5:08 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Tympaan » Sun Jan 07, 2024 12:42 pm

In mijn ogen is het te treurig voor woorden dat in een land als Amerika de kiezers enkel maar kunnen kiezen tussen een oude man die zichzelf amper nog op de been kan houden en een mislukte zakenman de de wereld voor een speeltuin aanziet. Maar dat zal er inderdaad wel mee te maken hebben dat president van Amerika zijn niet de meest populaire carrière meer is.

Erger vind ik het nog dat we ons nog steeds veel te afhankelijk van Amerika gemaakt hebben. Europa zou toch in staat moeten zijn om Poetin en zijn vazallen tot de orde te kunnen roepen. Zo niet diplomatiek dan maar militair. Zou Europa echt een eenheid zijn, dan hadden we ook een goed georganiseerd leger gehad met voldoende slagkracht om al in te grijpen toen Poetin de Krim onrechtmatig annexeerde.
Het zou toch duidelijk moeten zijn als Poetin wint in Oekraïne, dat hij het daar niet bij zal laten. Hij heeft kanonnenvoer genoeg en bij hem telt een mensenleven niet. Hij zal volgende niet-NAVOlanden aanvallen en vervolgens, als hij gemerkt heeft dat hij dat ongestraft kan doen en ziet dat Europa machteloos is en Amerika geen zin heeft Europa alweer te redden, zal hij niet rusten voordat hij op de Scheveningse pier staat en kijkt hoe hij het best in Engeland kan komen.
Faber quisque fortunae suae.
User avatar
Nicolaas
Posts: 813
Joined: Mon Jan 30, 2023 1:31 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Nicolaas » Sun Jan 07, 2024 12:52 pm

Pien wrote:
Sun Jan 07, 2024 11:49 am
Dit topic geef ik even een schopje. Biden gaat voor een tweede termijn en Trump draait zich ook warm voor een tweede termijn.

In onderstaand artikel, en die opvatting deel ik, wordt vrij serieus de herverkiezing van Trump besproken. Met name dat we dit niet moeten onderschatten en als dat gebeurt dat dit grote consequenties voor Europa zal kunnen hebben. Dit daar Trump de NAVO achterhaald vindt en daaruit zegt te willen stappen.
Dat betekent dat Europa zelfstandig zal moeten gaan opereren als het gaat om de EU veiligheid en Rusland die Oekraïne niet zal willen opgeven.
Tevens wordt in het artikel Rutte besproken als NAVO baas en waarom dat gunstig kan zijn voor als Trump herverkozen kan worden.

Als dit artikel in een ander topic thuis hoort dan Verplaats de post maar Nicolaas

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/250400 ... p-het-spel
Nee, geweldig dat je dit topic omhoog haalt met dit NOS artikel Pien.

Trump is de gedoodverfde presidentskandidaat van de republikeinen, en hij staat in de populariteitspolls voor op Biden dus de kans lijkt behoorlijk groot dat hij ondanks zijn 30.000 leugens, zijn veroordelingen (oa voor fraude), zijn betrokkenheid bij een staatsgreep, en zijn volkomen losgeslagen gedrag dat erop wijst dat hij vooral uit is op wraak (zie de aanhoudende scheldpartijen op zijn eigen 'twitter') het toch opnieuw tot president zal schoppen.
Dat houdt (ook) voor Europa heel veel misère in. Op het gebied van veiligheid allereerst, maar ook economisch en 'klimatologisch'

De wereld lijkt bijna elke dag nòg weer een stukje lelijker, grimmiger te worden

Image

Image
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift that's why it's called 'the present'. (Eleanor Roosevelt)
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Dagmar57 » Sun Jan 07, 2024 1:22 pm

In de Amerikaanse staat Maine is oud-president Trump vooralsnog uitgesloten van de Republikeinse voorverkiezingen in de staat. De ontwikkeling in Maine volgt kort op een vergelijkbare stap in Colorado. Het hooggerechtshof van die staat heeft bepaald dat Trump zichzelf heeft gediskwalificeerd voor het presidentschap door zijn pogingen om de resultaten van de verkiezingen van 2020 ongedaan te maken.

In zowel Colorado als Maine is het laatste woord nog niet gezegd over de uitsluiting van Trump. In beide gevallen is het besluit aangehouden, in afwachting van het oordeel van een hogere rechtbank. In Colorado is dat aan het Hooggerechtshof van de VS, in Maine aan een hogere rechter in de staat zelf. Maar het valt te verwachten dat ook hier de zaak beslecht zal worden bij de hoogste rechtbank van het land, het Supreme Court in Washington.
https://nos.nl/l/2503083

Benieuwd hoe het Hoogste gerecht het Supreme court hierover gaat oordelen hierover gaat oordelen.
Als het blijkt te mogen heeft Trump echt wel een probleem.

Hoe het mogelijk is weet ik niet, maar Trump blijft ongekend populair bij de Republikeinen.
Als hij weer de verkiezingen wint is dat slecht nieuws voor de wereld in heel veel opzichten.
Niets is echter onmogelijk blijkt wel uit verkiezingen wereldwijd, niemand had in Nederland ook voorspeld en verwacht dat Wilders zo groot zou worden.
User avatar
virgo
Posts: 134
Joined: Sun Jan 29, 2023 3:28 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by virgo » Sun Jan 07, 2024 1:26 pm

Elk nadeel hep z'n voordeel.
Als Trump president wordt en Europa zijn eigen boontjes moet gaan doppen, dringt misschien het besef door dat vrijheid offers vraagt. Noodgedwongen zal de opgeschroefde oorlogsindustrie ten koste gaan van de (tot dan toe) vanzelfsprekend ervaren welvaart.
Hopelijk zal dit er ook toe leiden dat mensen zich afvragen welke waarden nou echt belangrijk zijn in het leven en dat het verdedigen ervan offers vraagt.
Individualisme en materialisme krijgen dan eindelijk eens een flinke knauw. Soms is een klap voor je hoofd nodig om het juiste perspectief te hervinden.
Ubuntu: ik ben omdat wij zijn
User avatar
Pien
Posts: 835
Joined: Sun Jan 29, 2023 9:35 am
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Pien » Sun Jan 07, 2024 3:03 pm

Tympaan helemaal met je eens.
Nicolaas bedankt.
Virgo ook in Europa waait een populistische wind en Wilders zal zeker niet Oekraïne gaan steunen. Europa heeft nog 3 jaar om goed op te schalen als het gaat om oorlogsindustrie en dat gaan we volgens de deskundigen die alsmaar waarschuwen echt nodig hebben.

Dagmar Wilders heb ik voorspeld want op het andere forum is hij toch wel heel erg populair.
Ik ben ook benieuwd wat rechters gaan doen. Die achterban blijft hem steunen. Ongelooflijk vind ik dat.
User avatar
Nicolaas
Posts: 813
Joined: Mon Jan 30, 2023 1:31 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Nicolaas » Mon Jan 08, 2024 8:24 am

Trump koketteert openlijk met een dictatuur zoals China onder Xi, zoals de FvD dat hier doet en ik denk ook wel Wilders met Rusland onder Poetin

De democratie is niet zo vanzelfsprekend meer
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift that's why it's called 'the present'. (Eleanor Roosevelt)
User avatar
Nicolaas
Posts: 813
Joined: Mon Jan 30, 2023 1:31 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Nicolaas » Mon Jan 08, 2024 8:32 am

virgo wrote:
Sun Jan 07, 2024 1:26 pm
Elk nadeel hep z'n voordeel.
Als Trump president wordt en Europa zijn eigen boontjes moet gaan doppen, dringt misschien het besef door dat vrijheid offers vraagt. Noodgedwongen zal de opgeschroefde oorlogsindustrie ten koste gaan van de (tot dan toe) vanzelfsprekend ervaren welvaart.
Hopelijk zal dit er ook toe leiden dat mensen zich afvragen welke waarden nou echt belangrijk zijn in het leven en dat het verdedigen ervan offers vraagt.
Individualisme en materialisme krijgen dan eindelijk eens een flinke knauw. Soms is een klap voor je hoofd nodig om het juiste perspectief te hervinden.
Mee eens. We zijn veel te verwend en veel te veel naast ons schoenen gaan lopen in die opzichten Virgo. Kasplantjes die het binnenkort misschien zonder kas moeten leren stellen, wat dus misschien wel heel goed is. Over de decadentie en alle vervreemding die ook al in zijn tijd plaatsvond sprak onze volksschrijver Gerard Reve zaliger gedachtenis al eens de wijze woorden uit:
Het moest maar weer eens oorlog worden

(met een knipoogje hoor)
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift that's why it's called 'the present'. (Eleanor Roosevelt)
User avatar
Pien
Posts: 835
Joined: Sun Jan 29, 2023 9:35 am
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Pien » Mon Jan 08, 2024 11:13 am

Met beiden posten eens.
Het is meer en meer een zorgelijke wereld.
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Dagmar57 » Thu Jan 11, 2024 10:09 am

De VS wacht ’de grootste deportatie ooit’ van illegale migranten indien Donald Trump opnieuw president wordt. De Republikein belooft tot massale uitzettingen te zullen overgaan als hij de race om het Witte Huis wint.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1361598 ... ident-word

Deportatie.........dat woord roept hele nare associaties op. :(
Zo'n angstig idee dat die man straks weer president wordt van Amerika.
User avatar
Nicolaas
Posts: 813
Joined: Mon Jan 30, 2023 1:31 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Nicolaas » Thu Jan 11, 2024 1:45 pm

Ik leerde er gister een nieuw Engels woord bij: 'expulsions' , door Eva Vlaardingenbroek gebruikt: "mass expulsions" (om het 'blanke ras te redden')
Waar wil Trump die mensen heen verbannen, Madagaskar misschien?
Het is daarbij ook weer inspelen op valse sentimenten natuurlijk, massa-deportatie van illegale mensen. De VS wordt daar beslist niet beter op, integendeel, het zal een ramp betekenen voor de middenstanders die afhankelijk zijn van hun arbeid (lees: lage arbeidsloon) terwijl de 'schade' die zij de maatschappij en economie toebrengen een fractie zal zijn van de winst en de voordelen van het illegale deel van de burgerbevolking.

Wat iedereen al heel lang voorvoeld zal hebben
Trump’s ‘fascist agenda’ has ‘blessing’ of evangelicals wanting Euro-American ethnostate expert says



Trump 'the chosen one' ... de meest goddeloze, meest corrupte, meest leugenachtige, meest hypocriete, meest bandeloze president(skandidaat) ooit wordt door gezaghebbende 'evangelicals' uitgeroepen tot de door God gezondene, al een fiks aantal jaren natuurlijk, maar dit gaat meer en meer de hoofdrol spelen
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift that's why it's called 'the present'. (Eleanor Roosevelt)
User avatar
Pien
Posts: 835
Joined: Sun Jan 29, 2023 9:35 am
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Pien » Wed Jan 17, 2024 3:32 pm

Dan zeker als de antichrist :evil: door de duivel 😈 gezonden...
Het blijft een bizar verhaal die hele Trump. Ik word al moe van het idee dat die sinaasappel weer elke dag in het nieuws zal zijn met zijn fratsen. Brrrr
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest