Image

Joe Biden for president?

Discussieforum voor maatschappelijke en politieke onderwerpen
User avatar
Pien
Posts: 836
Joined: Sun Jan 29, 2023 9:35 am
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Pien » Wed Jan 17, 2024 3:32 pm

Latest post of the previous page:

Dan zeker als de antichrist :evil: door de duivel 😈 gezonden...
Het blijft een bizar verhaal die hele Trump. Ik word al moe van het idee dat die sinaasappel weer elke dag in het nieuws zal zijn met zijn fratsen. Brrrr
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Dagmar57 » Sun Jan 21, 2024 11:05 am

Het lijkt er op dat Trump nog weinig tegen kandidaten te vrezen heeft bij de voorverkiezingen. De Santos is al wel uitgespeeld en Haley heeft tot nu toe ook niet genoeg stemmen.

Twee kandidaten van de rond de 80, de 1 die op zijn minst vergeetachtig is en de ander die denkt dat ie de Messias zelf is en dat moet de toekomst van het land zijn?

...........................en waar zit het verstand van de kiezer die die beiden in stand houdt, die zijn minstens net zo erg want zij bepalen door stemmen wie er president wordt?

Hieruit blijkt wel hoe slecht een 2 partijen stelsel werkt, je kunt enkel kiezen uit de ene gek t.o.v de andere gek.
Blij dat we hier een meer partijenstelsel hebben, dan loopt het nooit zo uit de hand als bij een 2 partijen stelsel.
User avatar
Tympaan
Posts: 327
Joined: Sat Jan 28, 2023 5:08 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Tympaan » Sun Jan 21, 2024 12:46 pm

Dagmar57 wrote: ↑
Sun Jan 21, 2024 11:05 am
Hieruit blijkt wel hoe slecht een 2 partijen stelsel werkt, je kunt enkel kiezen uit de ene gek t.o.v de andere gek.
Blij dat we hier een meer partijenstelsel hebben, dan loopt het nooit zo uit de hand als bij een 2 partijen stelsel.
In Nederland is is het aantal partijen misschien wat overdreven, maar het is altijd nog beter dan een tweepartijenstelsel. Dat is inderdaad wel gebleken. Verbazingwekkender is het gegeven dat de keuzemogelijkheid slechts tussen deze twee personen bestaat. Zouden er tussen die grofweg 332.000.000 inwoners in Amerika nu echt geen geschiktere kandidaten bestaan?

Anderzijds, het is nu eenmaal de keuze van het Amerikaanse volk. Daar kun je weinig tegen doen. Dat mag dan misschien een nadeel van een democratie zijn, maar het is altijd nog beter dan helemaal geen keuze hebben en met een dictator opgescheept te zitten. Vooral als ze van hetzelfde kaliber zijn als een zekere meneer Poetin...
Faber quisque fortunae suae.
User avatar
Pien
Posts: 836
Joined: Sun Jan 29, 2023 9:35 am
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Pien » Tue Jan 23, 2024 8:52 am

Een interessant artikel over hoe de democraten vanaf vandaag (Harris vice president) gaat beginnen met de president verkiezingen voor Biden.
Het afschaffen van het recht op abortus door het uiterst conservatieve gerechtshof zal mede inzet worden door de bevolking te wijzen op de overheidsbetutteling.
https://nos.nl/artikel/2505831-democrat ... ezingstour
User avatar
Nicolaas
Posts: 814
Joined: Mon Jan 30, 2023 1:31 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Nicolaas » Wed Jan 24, 2024 12:17 pm

De abortuskwestie is door de republikeinen uitgevent als een misselijkmakende dystopie ingeval de democraten hun zin zouden krijgen, want die zouden geen enkele limiet willen stellen aan een abortus -bij 9 mnd nog toegestaan- en zelfs groen licht te willen geven om ongewenste babies te doden, ja na de geboorte dus.
Ik zie het overigens niet zoals Dagmar dat de ene gek tegenover de andere gek is komen te staan in de VS. Biden doet het goed toch, en hij verkondigt toch geen lulkoek zoals Trump dat consequent alleen maar doet?

https://apnews.com/article/health-north ... dc601088be

Hoe zouden ze in andere landen tegen Trump aankijken, toch vrijwel alleen maar als een leugenachtige, immorele, zelfingenomen blaaskaak die alleenheerser wil zijn a la Xi, en hoe kan dat binnen de VS in hemelsnaam zo anders zijn, dat meer dan de helft van de bevolking die man serieus blijkt te nemen tot aanbidding aan toe...
Veel eerdere presidenten waren te bekritiseren maar altijd was het politieke debat in de VS redelijk goed te volgen, te begrijpen, maar wie begrijpt er in verstandelijke zin nog iets van Trumps populariteit?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift that's why it's called 'the present'. (Eleanor Roosevelt)
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Dagmar57 » Wed Jan 24, 2024 1:46 pm

Nicolaas wrote: ↑
Wed Jan 24, 2024 12:17 pm
Ik zie het overigens niet zoals Dagmar dat de ene gek tegenover de andere gek is komen te staan in de VS. Biden doet het goed toch, en hij verkondigt toch geen lulkoek zoals Trump dat consequent alleen maar doet?
Je denkt toch niet dat Biden alles nog goed op een rijtje heeft?
Hoe vaak heeft in het openbaar al niet laten zien dat hij vergeetachtig is, de boel door elkaar haalt en het niet meer weet?

Ik heb niet zo veel vertrouwen in Biden eerlijk gezegd, hij zal bijgestaan worden door allerlei mensen om hem heen uiteraard die voorkomen dat al te grote uitglijders niet in de openbaarheid komen, maar zijn openbare speeches geven me nu niet het idee dat daar een president staat die alles nog goed in de hand heeft.
Ik zie in elk geval geen man die alle conflicten die nu allemaal spelen in de wereld nog goed aankan.

Natuurlijk heb ik liever Biden als president dan Trump, maar dat wil niet zeggen dat ik hem een goede kandidaat vind, hij is simpelweg de minste slechte van de twee, maar heb je ook alles mee gezegd. Het minst slecht is iets anders als goed.
User avatar
Tympaan
Posts: 327
Joined: Sat Jan 28, 2023 5:08 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Tympaan » Wed Jan 24, 2024 1:47 pm

Nicolaas wrote: ↑
Wed Jan 24, 2024 12:17 pm

...Veel eerdere presidenten waren te bekritiseren maar altijd was het politieke debat in de VS redelijk goed te volgen, te begrijpen, maar wie begrijpt er in verstandelijke zin nog iets van Trumps populariteit?
Ik denk dat het iets te maken heeft met de algemene ontevredenheid, onbehagen, opstandigheid en eigendunk, die zich als een soort epidemie over de wereld verspreidt. Iedereen wil schreeuwen en niemand wil nog luisteren. Het lijkt wel dat elke aardbewoner liever de confrontatie opzoekt om een meningsverschil te beslechten in plaats van in redelijkheid een probleem op te lossen. In het groot zijn er de naties die elkaar met raketten bestoken en in het klein zijn het de burgers die met zwaar vuurwerk elkaars huis proberen op te blazen. Alle redelijkheid lijkt wel verdwenen.

En tegen deze achtergrond wil geen enkel weldenkend mens nog een leider zijn. En dan komen dus de schurken die dictatortje willen spelen, of clowns die de hele wereld voor een poppenkast aanzien, het gat opvullen. En in Amerika is het dan een oude man die zich amper nog overeind kan houden. Hij zal het best goed bedoelen maar straalt toch niet het gezag uit wat een land als Amerika juist zo nodig heeft.
Faber quisque fortunae suae.
User avatar
Tympaan
Posts: 327
Joined: Sat Jan 28, 2023 5:08 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Tympaan » Wed Jan 24, 2024 1:50 pm

Dagmar57 wrote: ↑
Wed Jan 24, 2024 1:46 pm

...Natuurlijk heb ik liever Biden als president dan Trump, maar dat wil niet zeggen dat ik hem een goede kandidaat vind, hij is simpelweg de minste slechte van de twee, maar heb je ook alles mee gezegd. Het minst slecht is iets anders als goed.
In grote lijn denk ik er dus ook zo over.
Faber quisque fortunae suae.
User avatar
virgo
Posts: 134
Joined: Sun Jan 29, 2023 3:28 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by virgo » Wed Jan 24, 2024 2:57 pm

Als Biden weer president wordt (de komende vijf jaar tot januari 2029 aan de macht) is hij bijna net zo oud als Konrad Adenauer bij zijn vertrek uit de politiek. De een kan met 86 nog goed functioneren, de ander zeker niet.
Biden heeft nu al last van geestelijke slijtage. Dat wordt waarschijnlijk alleen maar erger. Ik begrijp niet dat de democraten het risico nemen dat Biden in de toekomst blunders gaat slaan en gedwongen wordt te stoppen.
Er is vier jaar de kans geweest een goede presidentskandidaat naar voren te schuiven, maar kennelijk heeft een zittende president meer kans er nog een termijn aan vast te knopen. Een nieuweling begint dan blijkbaar met een achterstand die zeker tegen Trump moeilijk in te lopen is.
Toen Biden in 2021 aan zijn taak begon ging al het verhaal dat hij halverwege vervangen kon worden door Kamala Harris.
Ik hoop dat er een plan ligt om Trump in 2025 na een paar maanden onbekwaam te verklaren en de dan functionerende vice-president hem te laten opvolgen.
Misschien is deze keer de keuze van een vice-president belangrijker dan de herverkiezing van Biden.
Ubuntu: ik ben omdat wij zijn
User avatar
Nicolaas
Posts: 814
Joined: Mon Jan 30, 2023 1:31 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Nicolaas » Thu Jan 25, 2024 10:56 am

Dagmar57 wrote: ↑
Wed Jan 24, 2024 1:46 pm
Nicolaas wrote: ↑
Wed Jan 24, 2024 12:17 pm
Ik zie het overigens niet zoals Dagmar dat de ene gek tegenover de andere gek is komen te staan in de VS. Biden doet het goed toch, en hij verkondigt toch geen lulkoek zoals Trump dat consequent alleen maar doet?
Je denkt toch niet dat Biden alles nog goed op een rijtje heeft?
Hoe vaak heeft in het openbaar al niet laten zien dat hij vergeetachtig is, de boel door elkaar haalt en het niet meer weet?

Ik heb niet zo veel vertrouwen in Biden eerlijk gezegd, hij zal bijgestaan worden door allerlei mensen om hem heen uiteraard die voorkomen dat al te grote uitglijders niet in de openbaarheid komen, maar zijn openbare speeches geven me nu niet het idee dat daar een president staat die alles nog goed in de hand heeft.
Ik zie in elk geval geen man die alle conflicten die nu allemaal spelen in de wereld nog goed aankan.

Natuurlijk heb ik liever Biden als president dan Trump, maar dat wil niet zeggen dat ik hem een goede kandidaat vind, hij is simpelweg de minste slechte van de twee, maar heb je ook alles mee gezegd. Het minst slecht is iets anders als goed.
Ja ik denk zeker dat Biden ze nog heel goed op een rijtje heeft, ook al zal hij zich een enkele keer verspreken en wat hakkelen af en toe heeft dat nog niets te maken met zijn politieke inzicht, opvattingen en zijn beleid, op dat gebied is er in het geheel geen gekte te bespeuren bij Biden die natuurlijk ook een beetje de spreekbuis vormt van een team binnen zijn regering, heel anders dan Trump zie alleen naar zichzelf lijkt te willen luisteren.
De zoveel mogelijk verbindende en democratische politieke koers die Biden vaart, de resultaten van zijn regeringsbeleid in economisch opzicht plus zijn solidaire opstelling internationaal gezien (zijn hulp aan OekraIne bv) zijn gewoon prima. Alleen zijn politieke en militaire steun aan Netanyahu zou je kunnen bekritiseren, maar met een Trump aan het roer wordt dat een nog veel erger verhaal. Gister de podcast van Boekesteijn en de Wijk beluisterd, de Israëlische minister van buitenlandse zaken wil de Palestijnen deporteren naar een eiland in de Middellandse Zee. Bizar idee natuurlijk, maar onder Trump zou zoiets gewoon kunnen gebeuren.
Dus Dagmar, het gaat mij om de denkbeelden, morele opstelling en de politieke koers van de regering onder Biden, iemand die niet een megalomane despotische solist bezeten door wraak- en haatgevoelens zoals Trump is maar aan het hoofd van een team staat waar hij ongetwijfeld heel goed naar zal luisteren alvorens een belangrijke politieke beslissing te nemen.

Tympaan wrote:]k denk dat het iets te maken heeft met de algemene ontevredenheid, onbehagen, opstandigheid en eigendunk, die zich als een soort epidemie over de wereld verspreidt. Iedereen wil schreeuwen en niemand wil nog luisteren. Het lijkt wel dat elke aardbewoner liever de confrontatie opzoekt om een meningsverschil te beslechten in plaats van in redelijkheid een probleem op te lossen. In het groot zijn er de naties die elkaar met raketten bestoken en in het klein zijn het de burgers die met zwaar vuurwerk elkaars huis proberen op te blazen. Alle redelijkheid lijkt wel verdwenen.
Is zo
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift that's why it's called 'the present'. (Eleanor Roosevelt)
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Dagmar57 » Thu Jan 25, 2024 12:26 pm

Nicolaas wrote: ↑
Thu Jan 25, 2024 10:56 am


Ja ik denk zeker dat Biden ze nog heel goed op een rijtje heeft, ook al zal hij zich een enkele keer verspreken en wat hakkelen af en toe heeft dat nog niets te maken met zijn politieke inzicht, opvattingen en zijn beleid, op dat gebied is er in het geheel geen gekte te bespeuren bij Biden die natuurlijk ook een beetje de spreekbuis vormt van een team binnen zijn regering, heel anders dan Trump zie alleen naar zichzelf lijkt te willen luisteren.
De zoveel mogelijk verbindende en democratische politieke koers die Biden vaart, de resultaten van zijn regeringsbeleid in economisch opzicht plus zijn solidaire opstelling internationaal gezien (zijn hulp aan OekraIne bv) zijn gewoon prima. Alleen zijn politieke en militaire steun aan Netanyahu zou je kunnen bekritiseren, maar met een Trump aan het roer wordt dat een nog veel erger verhaal. Gister de podcast van Boekesteijn en de Wijk beluisterd, de Israëlische minister van buitenlandse zaken wil de Palestijnen deporteren naar een eiland in de Middellandse Zee. Bizar idee natuurlijk, maar onder Trump zou zoiets gewoon kunnen gebeuren.
Dus Dagmar, het gaat mij om de denkbeelden, morele opstelling en de politieke koers van de regering onder Biden, iemand die niet een megalomane despotische solist bezeten door wraak- en haatgevoelens zoals Trump is maar aan het hoofd van een team staat waar hij ongetwijfeld heel goed naar zal luisteren alvorens een belangrijke politieke beslissing te nemen.
Tsja, daar denken we dan verschillend over.
Ik denk niet dat Biden alles zelf nog heel goed op een rijtje heeft en ik vind het veel meer als enkel een keertje hakkelen of zich verspreken.
Ik denk zelf dat het voornamelijk de groep mensen om hem heen is die hem op de been houden en niet hij zichzelf.
Ik vraag me altijd af als hij spreekt met andere internationale politici hoe dat gaat in zo'n gesprek, hij is echt niet energiek en het zou toch kul zijn om te denken dat hij dan geen fouten maakt of niet in de war kan raken.
Ik vrees met grote vreze dat Trump aan de macht komt, dat is echt het allerslechte voor Amerika en ook voor de wereld.
Maar nog 5 jaar Biden vind ik ook angstaanjagend met zijn geestelijke achteruitgang.
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Dagmar57 » Sun Feb 04, 2024 12:15 pm

Hij is president en daar win je het in de partij nooit van...
De belangrijkste reden dat Biden weer kandidaat is: hij wil het zelf nog zo graag. „Hij geniet er enorm van wereldleider te zijn”, schrijft journalist Franklin Foer in zijn boek over de eerste twee jaar van Bidens presidentschap. De president is dol op gesprekken met zijn adviseurs, onderhandelingen met senatoren, internationaal gezag en, ja, ook op de status van zijn baan.

............ maar hij is oud. Te oud.
Precies een jaar voor de presidentsverkiezingen, op 5 november, gooide David Axelrod een steen in de vijver. Barack Obama’s legendarische campagneleider tweette zijn „oprechte zorg” en benoemde dat Bidens „grootste risico het enige is waar hij niets aan kan veranderen”. Hij zei hardop waar veel Democraten zich in stilte zorgen over maken; dat Bidens leeftijd de cruciale negatieve factor is in de campagne.
Biden was bij zijn aantreden al de oudste president ooit. Nu is hij 81 jaar en hij zou, mocht hij winnen en gezond blijven, tot zijn 86ste in het Witte Huis kunnen zitten. Politieke volgers zien dat de jaren tellen bij deze bejaarde president. Hij werkt kortere dagen. Hij loopt en spreekt moeizamer en kan nog minder coherent uit de hoek komen dan hij eerder in zijn carriùre al deed. Commentatoren maken zich zorgen of hij een intensieve nationale campagne – dit keer niet beperkt door een pandemie – wel aankan. Filmpjes en memes waarin hij over zijn eigen voeten struikelt, bereiken miljoenen mensen.

Biden is wat betreft beleid een succesvolle president die beloftes heeft waargemaakt. De Amerikaanse economie draait als een tierelier. Hij heeft ongekende klimaatmaatregelen en infrastructuurplannen kunnen doorvoeren en Amerikaanse banen beschermd tegen Chinese concurrentie. Maar wat overheerst, is het beeld van een incompetente oude man die verantwoordelijk is voor hoge inflatie, die de grens wagenwijd openzette en wiens buitenlands beleid buiten de VS geliefder is dan binnenslands.

Biden is ongeveer even impopulair als Donald Trump op diens dieptepunt als president. Zijn approval rating is nog geen 40 procent, terwijl 55 procent hem afwijst.

Hoe is het mogelijk dat Biden electoraal niet de vloer met hem aanveegt, vragen velen zich af.
Deels zijn daar inhoudelijke redenen voor. Sommigen vinden dat de Democratische Partij onder hem cultureel te links is geworden, op het gebied van klimaatverandering, ras- en genderkwesties. Anderen vinden dat hij veel te weinig doet voor gelijkheid in eigen land en internationale onderdrukte groepen als de Palestijnen.
https://www.nrc.nl/nieuws/2024/02/02/te ... n-a4188989

Goed artikel
User avatar
Nicolaas
Posts: 814
Joined: Mon Jan 30, 2023 1:31 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Nicolaas » Mon Feb 05, 2024 5:27 pm

Dagmar57 wrote: ↑
Thu Jan 25, 2024 12:26 pm
Nicolaas wrote: ↑
Thu Jan 25, 2024 10:56 am


Ja ik denk zeker dat Biden ze nog heel goed op een rijtje heeft, ook al zal hij zich een enkele keer verspreken en wat hakkelen af en toe heeft dat nog niets te maken met zijn politieke inzicht, opvattingen en zijn beleid, op dat gebied is er in het geheel geen gekte te bespeuren bij Biden die natuurlijk ook een beetje de spreekbuis vormt van een team binnen zijn regering, heel anders dan Trump zie alleen naar zichzelf lijkt te willen luisteren.
De zoveel mogelijk verbindende en democratische politieke koers die Biden vaart, de resultaten van zijn regeringsbeleid in economisch opzicht plus zijn solidaire opstelling internationaal gezien (zijn hulp aan OekraIne bv) zijn gewoon prima. Alleen zijn politieke en militaire steun aan Netanyahu zou je kunnen bekritiseren, maar met een Trump aan het roer wordt dat een nog veel erger verhaal. Gister de podcast van Boekesteijn en de Wijk beluisterd, de Israëlische minister van buitenlandse zaken wil de Palestijnen deporteren naar een eiland in de Middellandse Zee. Bizar idee natuurlijk, maar onder Trump zou zoiets gewoon kunnen gebeuren.
Dus Dagmar, het gaat mij om de denkbeelden, morele opstelling en de politieke koers van de regering onder Biden, iemand die niet een megalomane despotische solist bezeten door wraak- en haatgevoelens zoals Trump is maar aan het hoofd van een team staat waar hij ongetwijfeld heel goed naar zal luisteren alvorens een belangrijke politieke beslissing te nemen.
Tsja, daar denken we dan verschillend over.
Ik denk niet dat Biden alles zelf nog heel goed op een rijtje heeft en ik vind het veel meer als enkel een keertje hakkelen of zich verspreken.
Ik denk zelf dat het voornamelijk de groep mensen om hem heen is die hem op de been houden en niet hij zichzelf.
Ik vraag me altijd af als hij spreekt met andere internationale politici hoe dat gaat in zo'n gesprek, hij is echt niet energiek en het zou toch kul zijn om te denken dat hij dan geen fouten maakt of niet in de war kan raken.
Ik vrees met grote vreze dat Trump aan de macht komt, dat is echt het allerslechte voor Amerika en ook voor de wereld.
Maar nog 5 jaar Biden vind ik ook angstaanjagend met zijn geestelijke achteruitgang.
Wanneer Biden af en toe een beetje hakkelt en zich heel soms verspreekt (bedenk je even hoeveel opnames er van hem gemaakt worden zónder een verspreking, alléén die enkele verspreking die komt in het nieuws) geeft dat misschien aan dat het een oude man is, maar betekent dat nog geenszins dat hij ze niet goed meer op een rijtje heeft. Dat zou dan toch echt uit wat meer moeten blijken, een bizarre mededeling, een onjuiste interpretatie, het niet begrijpen van een vraag, een misvatting mbt een politieke kwestie, niet op woorden kunnen komen, verward taalgebruik, gedesoriënteerdheid enz.
Zou er werkelijk sprake zijn van geestelijke achteruitgang dan zouden dat de indicaties daartoe zijn, en dan zou er natĂșĂșrlijk ook ingegrepen worden van de kant van zijn vrouw, zijn zoon, en eerst en vooral uiteraard de partij want de democraten willen winnen, mĂłeten winnen, en het is de democratische partij die meent dat ze de beste kans hebben met Joe Biden als presidentskandidaat. Zouden de bobo's binnen de partij die dagelijks met (mensen rond) Biden te maken hebben merken dat hij aan het dementeren is zoals jij schijnt aan te nemen dan zouden ze echt de verkiezingsstrijd en de debatten met Trump eind dit jaar niet met hem afwachten. Dus reken maar dat hier heel goed naar gekeken en op gelet wordt.
Iedere democraat zou vanzelfsprekend liever een jongere kandidaat willen, maar zou Biden moeten stoppen heeft men wel een erg goede vice-president om op terug te vallen ook al is Kamela Harris weinig in the picture en is ze weinig populair, haar staat van dienst is enorm en grote uitglijers heeft ze niet gemaakt tijdens haar vice-presidentschap.
In je reactie hierboven leg je de vinger op de zere plek: er is een geweldig sterk anti-woke sentiment binnen de VS en een zeer pro-wit-evangelisch waar een Trump uiterst behendig gebruik van weet te maken. Trump die helemaal niets met de bijbel of bijbelse beginselen heeft laat zich nu met de bijbel fotograferen en omarmt de evangelische dominees die hem uit hebben geroepen tot 'de gekozene', de nieuwe messias. Hij is helemaal hun taal gaan spreken, hun belangen gaan behartigen, nou in zijn speeches dan he. Dus abortus strafbaar stellen, de Islam verketteren, spugen op de Lhbtiq+ gemeenschap, en de strijd aanbinden met 'de communisten' (waar hij de democraten voor uitgeeft), volledig op de toer van de evangelische dominees met zo'n zo'n 60 miljoen Amerikaanse burgers als aanhang en voor zover niet gelovig zal de rest van Trumps aanhang uit conservatieve cultuur en educatie hatende rednecks bestaan.
Het zijn bange dagen daar in de VS, maar ook hier zien we een ultrarechts wit-etnocentrisch nationalisme groeien waarbinnen politieke principes en idealen die lange tijd boven alle kritiek verheven geacht werden fel gehaat en bestreden worden. Het WEF dat de kansenongelijkheid in de wereld wil verminderen, de klimaatmaatregelen in een wereld vol klimatologische veranderingen, de erkenning dat de mens over zijn eigen lichaam en identiteit mag beschikken, de EU die alle lidstaten economisch geweldig veel voordelen verschaft Ăšn nieuwe oorlogen binnen Europa dat altijd overhoop lag in de geschiedenis voorkomt, en tenslotte de gesubsidieerde cultuur, volgens Wilders en Baudet allemaal even vies en voos en corrupt en alleen maar bedoeld om Nederland kapot te maken.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift that's why it's called 'the present'. (Eleanor Roosevelt)
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Dagmar57 » Tue Feb 06, 2024 4:41 pm

Nicolaas wrote: ↑
Mon Feb 05, 2024 5:27 pm
Wanneer Biden af en toe een beetje hakkelt en zich heel soms verspreekt (bedenk je even hoeveel opnames er van hem gemaakt worden zónder een verspreking, alléén die enkele verspreking die komt in het nieuws) geeft dat misschien aan dat het een oude man is, maar betekent dat nog geenszins dat hij ze niet goed meer op een rijtje heeft. Dat zou dan toch echt uit wat meer moeten blijken, een bizarre mededeling, een onjuiste interpretatie, het niet begrijpen van een vraag, een misvatting mbt een politieke kwestie, niet op woorden kunnen komen, verward taalgebruik, gedesoriënteerdheid enz.
Zou er werkelijk sprake zijn van geestelijke achteruitgang dan zouden dat de indicaties daartoe zijn, en dan zou er natĂșĂșrlijk ook ingegrepen worden van de kant van zijn vrouw, zijn zoon, en eerst en vooral uiteraard de partij want de democraten willen winnen, mĂłeten winnen, en het is de democratische partij die meent dat ze de beste kans hebben met Joe Biden als presidentskandidaat. Zouden de bobo's binnen de partij die dagelijks met (mensen rond) Biden te maken hebben merken dat hij aan het dementeren is zoals jij schijnt aan te nemen dan zouden ze echt de verkiezingsstrijd en de debatten met Trump eind dit jaar niet met hem afwachten. Dus reken maar dat hier heel goed naar gekeken en op gelet wordt.
Ik heb net nog een filmpje gezien waarin hij zich verspreekt in land (noemt Duitsland maar bedoelt Frankrijk en noemt Mitterand, dat zijn 2vergissingen in 1), maar het gaat me vooral om zeg van seconde 15 tot ongeveer seconde 23, dan zie je dat hij verward is, het niet meer weet,.
https://www.telegraaf.nl/video/99805339 ... -president


Jij mag dan vinden dat uit niets blijkt dat hij niet verward is en nog goed bij de tijd, ik vind het pijnlijk eerlijk gezegd, die 8 seconden als je ziet hoe hij worstelt voor hij zich hervind.
En hij is wel de president van Amerika, een wereldleider, niet zomaar iemand.
De verkiezingen gaan binnenkort echt van start, ik ben heel benieuwd hoe hij dat er vanaf gaat brengen, dan zal hij veel in de openbaarheid moeten, zich veel moeten laten zien, debatten en toespraken houden. Afgezien dat dit voor hem lichamelijk al zwaar zal worden, vraag ik me af of dan niet ook veel duidelijker gaat worden hoe hij er mentaal voorstaat.
We gaan het zien.
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Dagmar57 » Tue Feb 06, 2024 5:55 pm

Een Amerikaans hof van beroep heeft geoordeeld dat oud-president Donald Trump zich niet kan beroepen op presidentiële immuniteit.
Het is een tegenslag voor Trump, die zich dit jaar verkiesbaar wil stellen voor een tweede presidentstermijn. Als hij schuldig wordt bevonden, mag hij zich waarschijnlijk niet kandidaat stellen voor het presidentschap.
Een woordvoerder van Trump zegt dat de oud-president in hoger beroep gaat.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/5417439 ... vervolging

De tijd begint wel te dringen voor Trump met alle rechtszaken.
Dit is in elk geval wel een mooie tegenslag voor Trump, hopen dat er nog meerdere volgen.
User avatar
keesvi
Posts: 121
Joined: Sun Jan 29, 2023 11:00 am
Location: Provincie Utrecht
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by keesvi » Wed Feb 07, 2024 12:51 am

Dagmar57 wrote: ↑
Tue Feb 06, 2024 5:55 pm
De tijd begint wel te dringen voor Trump met alle rechtszaken.
Dit is in elk geval wel een mooie tegenslag voor Trump, hopen dat er nog meerdere volgen.
Zeer met je eens maar ook dat de tijd begint te dringen. Kan een hoger beroep dan nog roet in het eten gooien? Ik bedoel, een veroordeling ligt er dan inmiddels hoe dan ook wel. Keerzijde zou een soort martelaarschap kunnen zijn maar het ironische is wel dat de rechterlijke macht, de benoeming van de hoogste rechters sterk onder invloed van Trump stond.
'Niemand wordt geboren om een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof te haten.' (Nelson Mandela)
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Dagmar57 » Wed Feb 07, 2024 10:53 am

keesvi wrote: ↑
Wed Feb 07, 2024 12:51 am
Zeer met je eens maar ook dat de tijd begint te dringen. Kan een hoger beroep dan nog roet in het eten gooien? Ik bedoel, een veroordeling ligt er dan inmiddels hoe dan ook wel. Keerzijde zou een soort martelaarschap kunnen zijn maar het ironische is wel dat de rechterlijke macht, de benoeming van de hoogste rechters sterk onder invloed van Trump stond.
Ja ik denk dat hoger beroep nog roet in het eten kan gooien, immers als die oordelen dat hij wel immuniteit heeft als president, zou hij niet vervolgd kunnen worden voor het ongedaan willen maken van de verkiezingen in 2020.

De aanvangsdatum van de rechtszaak tegen Donald Trump wegens ondermijning van de verkiezingsuitslag is door een federale rechter bepaald op 4 maart 2024, midden in de campagnetijd. In deze zaak wordt de voormalig president van de Verenigde Staten ervan beschuldigd een plan te hebben opgezet om zijn verlies bij de presidentsverkiezingen van 2020 ongedaan te maken.

Met name bij het hoge gerechtshof heeft Trump conservatieve rechters benoemd, dus ben benieuwd hoe die zullen oordelen over zijn immuniteit.

Hoe dan ook deze uitslag dat hij geen immuniteit heeft komt zeer ongelegen voor Trump en de tijd dringt, een beroep nu bij hoogste gerechtshof betekent weer meer druk en mocht het hoge gerechtshof ook bij de uitspraak blijven dat hij geen immuniteit heeft, dan wordt de rechtszaak van 4 maart heel spannend, want daar gaat het van afhangen of hij wel of niet een nieuwe president kan worden.
User avatar
Nicolaas
Posts: 814
Joined: Mon Jan 30, 2023 1:31 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Nicolaas » Wed Feb 07, 2024 12:13 pm

Dagmar57 wrote: ↑
Tue Feb 06, 2024 4:41 pm
Nicolaas wrote: ↑
Mon Feb 05, 2024 5:27 pm
Wanneer Biden af en toe een beetje hakkelt en zich heel soms verspreekt (bedenk je even hoeveel opnames er van hem gemaakt worden zónder een verspreking, alléén die enkele verspreking die komt in het nieuws) geeft dat misschien aan dat het een oude man is, maar betekent dat nog geenszins dat hij ze niet goed meer op een rijtje heeft. Dat zou dan toch echt uit wat meer moeten blijken, een bizarre mededeling, een onjuiste interpretatie, het niet begrijpen van een vraag, een misvatting mbt een politieke kwestie, niet op woorden kunnen komen, verward taalgebruik, gedesoriënteerdheid enz.
Zou er werkelijk sprake zijn van geestelijke achteruitgang dan zouden dat de indicaties daartoe zijn, en dan zou er natĂșĂșrlijk ook ingegrepen worden van de kant van zijn vrouw, zijn zoon, en eerst en vooral uiteraard de partij want de democraten willen winnen, mĂłeten winnen, en het is de democratische partij die meent dat ze de beste kans hebben met Joe Biden als presidentskandidaat. Zouden de bobo's binnen de partij die dagelijks met (mensen rond) Biden te maken hebben merken dat hij aan het dementeren is zoals jij schijnt aan te nemen dan zouden ze echt de verkiezingsstrijd en de debatten met Trump eind dit jaar niet met hem afwachten. Dus reken maar dat hier heel goed naar gekeken en op gelet wordt.
Ik heb net nog een filmpje gezien waarin hij zich verspreekt in land (noemt Duitsland maar bedoelt Frankrijk en noemt Mitterand, dat zijn 2vergissingen in 1), maar het gaat me vooral om zeg van seconde 15 tot ongeveer seconde 23, dan zie je dat hij verward is, het niet meer weet,.
https://www.telegraaf.nl/video/99805339 ... -president


Jij mag dan vinden dat uit niets blijkt dat hij niet verward is en nog goed bij de tijd, ik vind het pijnlijk eerlijk gezegd, die 8 seconden als je ziet hoe hij worstelt voor hij zich hervind.
En hij is wel de president van Amerika, een wereldleider, niet zomaar iemand.
De verkiezingen gaan binnenkort echt van start, ik ben heel benieuwd hoe hij dat er vanaf gaat brengen, dan zal hij veel in de openbaarheid moeten, zich veel moeten laten zien, debatten en toespraken houden. Afgezien dat dit voor hem lichamelijk al zwaar zal worden, vraag ik me af of dan niet ook veel duidelijker gaat worden hoe hij er mentaal voorstaat.
We gaan het zien.
Ja dat was zeker pijnlijk wat hem gister of eergister overkwam. Dergelijke grove vergissingen zijn voor mij nieuw eigenlijk, ken hier geen andere voorbeelden van, en Je hebt dus misschien gelijk Dat Biden geestelijk snel achteruit gaat, wat dan ontegenzeggelijk betekent dat de democraten een debacle te wachten staat wanneer hij een half jaartje na nu tegenover Trump komt te staan, die weliswaar de grootst mogelijk onzin uitbraakt en waarschijnlijk zich veel vaker verspreekt zoals vorige week nog toen hij lange tijd over Pelosi sprak waar hij Haley bedoelde, maar die wel veel fitter oogt en een veel krachtiger retoriek heeft.

Je mag je trouwens afvragen of Biden ĂŒberhaupt kan winnen, ongeacht zijn conditie een geestelijke gesteldheid. De enorme Trump aanhang vindt merendeels dat Trump de verkiezingen ontstolen zijn, en zou Biden opnieuw meer stemmen krijgen is de vlam in de pan. Dat zal niet geloofd en niet geaccepteerd worden, en de Trump aanhangers die zo'n verkiezingsuitslag nog wel zouden geloven als de uitkomst van eerlijk getelde stemmen zouden die wijten aan de politieke sabotage en vervolging van Trump door de 'lefties' en zelfs Biden persoonlijk zoals de vele rechtszaken die tegen hem, en de veroordelingen en alle nog liggende aanklachten tegen Trump door hen geduid worden. Wint Biden dan zijn het volgens om en nabij de helft van de zwaar bewapende Amerikaanse bevolking natuurlijk hoe dan ook geen eerlijke verkiezingen geweest, en dat zou Trump ook heel hard van de daken roepen. En dan breekt daar echt de pleuris uit.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift that's why it's called 'the present'. (Eleanor Roosevelt)
User avatar
Pien
Posts: 836
Joined: Sun Jan 29, 2023 9:35 am
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Pien » Wed Feb 07, 2024 7:38 pm

Joe Biden is een (ex). stotteraar. Dat weet ik zeker want ooit voor het andere forum opgezocht ,.dat hij dit.toegaf op een bijeenkomst van stotteraars waar hij gevraagd was te praten. Daardoor praat hij zoals.hij praat.
Ik denk dat hij psychologische ok is,.alleen door zijn ouderdom als hij moe is dan fouten maakt wat meer ouderen doen. Het is een moordende baan.
User avatar
Tympaan
Posts: 327
Joined: Sat Jan 28, 2023 5:08 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Tympaan » Thu Feb 08, 2024 10:46 am

Joe Biden zal zeker nog niet dement zijn en het allemaal nog wel weten. En ik twijfel ook niet aan zijn goede bedoelingen. Maar ik ben van mening dat een president van Amerika, nog steeds het machtigste land van de wereld, toch ook een zekere fysieke uitstraling moet hebben. Er moet iemand staan die een zekere kracht laat zien. Waar een zeker gezag van uit gaat. Biden zou het beter doen als adviseur op de achtergrond.

Het blijft voor mij een compleet raadsel dat er enkel maar te kiezen valt tussen Biden en Trump. In mijn ogen zijn ze geen van beiden geschikt.
Faber quisque fortunae suae.
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Dagmar57 » Thu Feb 08, 2024 10:57 am

Pien wrote: ↑
Wed Feb 07, 2024 7:38 pm
Joe Biden is een (ex). stotteraar. Dat weet ik zeker want ooit voor het andere forum opgezocht ,.dat hij dit.toegaf op een bijeenkomst van stotteraars waar hij gevraagd was te praten. Daardoor praat hij zoals.hij praat.
Ik denk dat hij psychologische ok is,.alleen door zijn ouderdom als hij moe is dan fouten maakt wat meer ouderen doen. Het is een moordende baan.
Het gaat niet om het stotteren, het gaat er om datje duidelijk kunt zien dat hij zaken niet meer helder weet en dit duidelijk te zien is.
Als president van Amerika moetje up to date kunnen reageren op allerlei onverwachte situaties in de wereld en dat vergt fysieke en morele fitheid en beide bezit Biden niet meer.
Hij is niet gewoon een oude man, hij is de president van Amerika!
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest