Image

Joe Biden for president?

Discussieforum voor maatschappelijke en politieke onderwerpen
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Dagmar57 » Thu Feb 08, 2024 10:57 am

Latest post of the previous page:

Pien wrote:
Wed Feb 07, 2024 7:38 pm
Joe Biden is een (ex). stotteraar. Dat weet ik zeker want ooit voor het andere forum opgezocht ,.dat hij dit.toegaf op een bijeenkomst van stotteraars waar hij gevraagd was te praten. Daardoor praat hij zoals.hij praat.
Ik denk dat hij psychologische ok is,.alleen door zijn ouderdom als hij moe is dan fouten maakt wat meer ouderen doen. Het is een moordende baan.
Het gaat niet om het stotteren, het gaat er om datje duidelijk kunt zien dat hij zaken niet meer helder weet en dit duidelijk te zien is.
Als president van Amerika moetje up to date kunnen reageren op allerlei onverwachte situaties in de wereld en dat vergt fysieke en morele fitheid en beide bezit Biden niet meer.
Hij is niet gewoon een oude man, hij is de president van Amerika!
User avatar
Willemijn
Posts: 266
Joined: Sun Jan 29, 2023 11:34 am
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Willemijn » Thu Feb 08, 2024 3:25 pm

Dagmar57 wrote:
Thu Feb 08, 2024 10:57 am
Pien wrote:
Wed Feb 07, 2024 7:38 pm
Joe Biden is een (ex). stotteraar. Dat weet ik zeker want ooit voor het andere forum opgezocht ,.dat hij dit.toegaf op een bijeenkomst van stotteraars waar hij gevraagd was te praten. Daardoor praat hij zoals.hij praat.
Ik denk dat hij psychologische ok is,.alleen door zijn ouderdom als hij moe is dan fouten maakt wat meer ouderen doen. Het is een moordende baan.
Het gaat niet om het stotteren, het gaat er om datje duidelijk kunt zien dat hij zaken niet meer helder weet en dit duidelijk te zien is.
Als president van Amerika moetje up to date kunnen reageren op allerlei onverwachte situaties in de wereld en dat vergt fysieke en morele fitheid en beide bezit Biden niet meer.
Hij is niet gewoon een oude man, hij is de president van Amerika!
En zeker geen slechte president! De werkloosheid was lange tijd niet zo laag en de economie groeit veel harder dan onder de vorige presidenten.Zoals beloofd heeft hij fors geinvesteerd in de infrastructuur en de (chip)technologie.Ook zijn, zoals hij beloofde, de medicijnprijzen verlaagd en is het homohuwelijk nu een grondrecht. Als de door hem door het parlement geloodste energietransitie door wordt gezet haalt de VS ook de klimaatdoelstellingen. Noem het maar niks! Helaas lijkt hij maar niet in staat zijn successen te gelde te maken. Hij heeft niet de vlotte malafide autodealersbabbel van Trump.
Overigens ben ik,net als Tympaan, heel verbaasd dat een land met 400 miljoen inwoners geen andere kandidaten voor het voetlicht kunnen brengen dan deze twee mannen. Ook wreekt zich de zwakte van een twee partijenstelsel.
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Dagmar57 » Thu Feb 08, 2024 4:30 pm

Deze historicus voorspelt al 40 jaar succesvol wie de Amerikaanse verkiezingen wint: dit kan hij zeggen over 2024
Lichtman lacht bij de vraag of hij een glazen bol heeft. Dat is het zeker niet, maar de manier waarop hij de uitkomst van de verkiezingen extreem accuraat voorspelt is bijzonder. Hij gebruikt daarvoor een model dat eigenlijk werd ontwikkeld om aardbevingen te voorspellen.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/dez ... over-2024/


Heeft verder inhoudelijk met het topic onderwerp te maken maar vond het wel leuk.
Toch opmerkelijk dat iemand al 40 jaar hier over de juiste voorspelling doet.

Ga hem toch even googelen val voor november :lol:
User avatar
Nicolaas
Posts: 814
Joined: Mon Jan 30, 2023 1:31 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Nicolaas » Fri Feb 09, 2024 11:15 am

Leuk hoe hij het in het verleden bij het rechte eind bleek te hebben, maar -spoiler alert- Lichtman doet geen voorspelling over de presidentsverkiezingen dit jaar.

Waar we het eerder over hadden en even helemaal afgezien van de werkelijke geestelijke bekwaamheid van Biden (het zou mooi zijn wanneer hij -en gewoon vaste prik iedere presidentskandidaat dus ook Trump- daartoe aan een onafhankelijke medische keuring zou worden onderworpen, maar dat zal wel niet gebeuren) zie welke rol de twijfels daarover beginnen te spelen:
CNN

Donald Trump had zijn beste dag van 2024 tot nu toe…

De voormalige president kreeg een politiek geschenk. Een onafhankelijke speciale aanklager goot kerosine over zorgen over de leeftijd van Joe Biden, met scherpe taal over het slechte geheugen van de president, nadat hij tot de conclusie was gekomen dat Biden opzettelijk geheime documenten verkeerd had behandeld – en dat zijn gebrekkige geheugen het onmogelijk maakt hem te veroordelen. Biden was in de verdediging op een haastig bijeengeroepen persconferentie van het Witte Huis. ‘Mijn geheugen is prima’, zei Biden.

(...)(...)(...)

Het voedt de waanzin over Bidens leeftijd
Om te concluderen dat Biden niet vervolgd mag worden, heeft speciaal aanklager Robert Hur, een voormalige door Trump aangestelde Amerikaanse procureur in Maryland, een politieke aanklacht ingediend tegen de geschiktheid van de president. Hur omschreef de leider van de vrije wereld als een ‘sympathieke, goedbedoelende oudere man met een slecht geheugen’, waardoor hij onmogelijk te vervolgen zou zijn.

Het rapport van de speciale raadsman concludeert dat Biden opzettelijk geheime informatie heeft bewaard, maar dat er geen aanklacht tegen hem zal worden ingediend
De vreemde beoordeling in een document van het ministerie van Justitie veroorzaakte onmiddellijk een woedende waanzin onder Bidens tegenstanders en zal veel langer in het publieke bewustzijn blijven hangen dan al het andere nieuws.

"Is dit een grap?" Senator Thom Tillis uit North Carolina schreef op sociale media en plaatste citaten uit het rapport van Hur opnieuw.

“Een man die te onbekwaam is om verantwoordelijk te worden gehouden voor het verkeerd omgaan met geheime informatie, is zeker ongeschikt voor het Oval Office”, zeiden de Republikeinse leiders van het Huis van Afgevaardigden in een snel vrijgegeven gezamenlijke verklaring, waarbij ze gebruik maakten van de beschrijving van Biden door de speciale aanklager in het rapport.
https://edition.cnn.com/2024/02/08/poli ... index.html
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift that's why it's called 'the present'. (Eleanor Roosevelt)
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Dagmar57 » Fri Feb 09, 2024 11:42 am

Ik las het artikel ook.
Dit is heel heel schadelijk voor Biden en het hielp ook niet dat toen hij op deze uitspraak openbaar reageerde en op een vraag van een journalist antwoordde hij zich weer versprak.

Biden gaat het nog heel moeilijk krijgen vermoed ik bij de aanstaande verkiezingen om zich staande te houden.
En om Trump niet weer president te laten worden (laten we in elk geval blijven hopen dat dit niet gebeurd) hebben de Democraten wel een heel groot risico genomen om Biden weer hun favoriet te maken als tegen kandidaat voor Trump.
User avatar
Pien
Posts: 836
Joined: Sun Jan 29, 2023 9:35 am
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Pien » Fri Feb 09, 2024 7:44 pm

Hoogleraar neuropsychologie Scherder over Biden. Ik deel zijn opvattingen over het geheugen van Biden en Trump

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... e-functies
User avatar
Willemijn
Posts: 266
Joined: Sun Jan 29, 2023 11:34 am
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Willemijn » Fri Feb 09, 2024 8:26 pm

Pien wrote:
Fri Feb 09, 2024 7:44 pm
Hoogleraar neuropsychologie Scherder over Biden. Ik deel zijn opvattingen over het geheugen van Biden en Trump

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... e-functies
Ik denk ook dat we moeten oppassen als leken een medische diagnose te stellen. Trump verwarde ook Pelosi met Haley. Waarom heeft niemand het daarover?
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Dagmar57 » Sat Feb 10, 2024 10:07 am

x
Last edited by Dagmar57 on Sat Feb 10, 2024 10:42 am, edited 6 times in total.
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Dagmar57 » Sat Feb 10, 2024 10:34 am

De komende drukke tijd met de verkiezingen in aantocht zal leren hoe Biden en Trump zich staande kunnen houden.

De verspreking van Trump over Haley en Pelosi heeft ook het nieuws gehaald.

Helaas voor Biden maakt Trump een veel fittere indruk, als je die 2 naast elkaar zet is het verschil overduidelijk in het voordeel van Trump.
User avatar
Willemijn
Posts: 266
Joined: Sun Jan 29, 2023 11:34 am
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Willemijn » Sat Feb 10, 2024 12:03 pm

Dagmar57 wrote:
Sat Feb 10, 2024 10:34 am
De komende drukke tijd met de verkiezingen in aantocht zal leren hoe Biden en Trump zich staande kunnen houden.

De verspreking van Trump over Haley en Pelosi heeft ook het nieuws gehaald.

Helaas voor Biden maakt Trump een veel fittere indruk, als je die 2 naast elkaar zet is het verschil overduidelijk in het voordeel van Trump.
Daar heb je gelijk in. En ook het gegeven dat populistisch geblaat tegenwoordig voldoende is om een groot deel van het volk te overtuigen,houd ik mijn hart vast..
User avatar
Pien
Posts: 836
Joined: Sun Jan 29, 2023 9:35 am
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Pien » Sat Feb 10, 2024 6:51 pm

Persoonlijk vind ik Trump meer van het padje af en neem ik hem al lang niet meer serieus. Biden neem ik zeker wel serieus.
Ik ben benieuwd of Trump op de lijst mag komen gezien zijn betrokkenheid bij de bestorming van het Capitool. Daar gaat nog over geoordeeld worden.
Trump vergist zich ook en ja hij komt fitter over. Biden heeft het broze van de ouder wordende mens.
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Dagmar57 » Sat Feb 10, 2024 7:23 pm

Pien wrote:
Sat Feb 10, 2024 6:51 pm
Persoonlijk vind ik Trump meer van het padje af en neem ik hem al lang niet meer serieus. Biden neem ik zeker wel serieus.
Ik ben benieuwd of Trump op de lijst mag komen gezien zijn betrokkenheid bij de bestorming van het Capitool. Daar gaat nog over geoordeeld worden.
Trump vergist zich ook en ja hij komt fitter over. Biden heeft het broze van de ouder wordende mens.
Ik ben juist bang dat je Trump wel serieus moet nemen aangezien hij een gooi - met ook nog een redelijke goede kans- naar het presidentschap van Amerika gaat doen.
Ik gruwel van het idee dat hij weer zou kunnen winnen, maar het afdoen als hem niet serieus nemen lijkt me gevaarlijk, hij wordt straks misschien wel de machtigste man van Amerika en de internationale wereld.
Er zijn al genoeg van dit soort types aan de macht momenteel in de wereld.
User avatar
Pien
Posts: 836
Joined: Sun Jan 29, 2023 9:35 am
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Pien » Sat Feb 10, 2024 10:10 pm

Ik zeg niet dat hij geen president wordt. Ik hou mijn hart daarvoor zelfs vast. Ik heb geen respect voor hem en neem hem niet serieus omdat ik het grote bagger onzin vindt. Ik begrijp niet waarom mensen hem zo op handen dragen. Die man is imo een gevaar voor de wereld.
Biden neem ik zeer serieus. Verstandige man
User avatar
Pien
Posts: 836
Joined: Sun Jan 29, 2023 9:35 am
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Pien » Sun Feb 11, 2024 4:49 pm

Over Trump. Die is totaal van het padje af.

User avatar
Nicolaas
Posts: 814
Joined: Mon Jan 30, 2023 1:31 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Nicolaas » Sun Feb 11, 2024 5:31 pm

Pien wrote:
Sun Feb 11, 2024 4:49 pm
Over Trump. Die is totaal van het padje af.
Dat Trump van het pad van het vele decennia lang gevoerde Amerikaanse politieke beleid af is geraakt en enkel nog een wit christelijk nationalistische politiek nastreeft die hij op grotesk demagogische wijze aan de (Amerikaanse) man weet te brengen daarin bestaat waarschijnlijk een enorme eensgezindheid in heel de wereld buiten de VS.

Zojuist kwam dit persbericht naar buiten
NAVO: uitlatingen Trump brengen Amerikaanse én Europese soldaten in gevaar

Elke suggestie dat NAVO-bondgenoten elkaar niet zouden verdedigen, ondermijnt de veiligheid van het bondgenootschap en brengt Amerikaanse en Europese soldaten in gevaar, stelt NAVO-chef Jens Stoltenberg. Hij reageert op uitlatingen van de Amerikaanse ex-president Donald Trump dat NAVO-landen voldoende moeten dokken als ze bescherming willen.

Volgens Stoltenberg zal elke aanval op de NAVO worden beantwoord met een "eensgezind en krachtig antwoord." Hij verwerpt daarmee de opmerking van Trump dat NAVO-bondgenoten die niet genoeg betalen, niet worden geholpen bij een aanval. Een van de kernpunten van de NAVO is dat een aanval op één lid als aanval op alle leden wordt beschouwd.

Maar volgens Trump, die weer president wil worden, mag Rusland "doen wat het maar wil" met NAVO-landen die minder aan defensie uitgeven dan de door het bondgenootschap afgesproken richtlijn van 2 procent van het bruto binnenlands product. Op een verkiezingsbijeenkomst benadrukte hij dat onder zijn leiding de Verenigde Staten die landen niet zal helpen. Het Witte Huis noemt de uitspraken van Trump "verwerpelijk en losgeslagen".
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1685197 ... -in-gevaar
Trump, de republikeinse partij, de tv-dominees en de republikeinse media waaronder Tucker Carlson en Megan Kelly plus heel de achterban van deze oproerkraaiers (letterlijk) zouden op dit moment wel eens meer invloed kunnen hebben dan wat hierboven 'Het Witte Huis' wordt genoemd.

En dan zijn Mussolinisch borstgeroffel over de massadeportaties, de grootste ooit in de Amerikaanse geschiedenis waar hij voor wil gaan zorgen...
De Amerikaanse oud-president Donald Trump heeft zaterdagavond voor ophef gezorgd door te zeggen dat hij Rusland zou aanmoedigen ‘te doen wat het wil’ met Navo-lidstaten die te weinig aan defensie besteden. Ook kondigde Trump ‘massadeportaties’ van migranten aan, mocht hij worden herkozen als president.
https://www.volkskrant.nl/buitenland/tr ... ~b4401713/
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift that's why it's called 'the present'. (Eleanor Roosevelt)
User avatar
keesvi
Posts: 121
Joined: Sun Jan 29, 2023 11:00 am
Location: Provincie Utrecht
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by keesvi » Mon Feb 12, 2024 12:01 am

Dan toch 1000 maal liever een (te) oude Biden als volgende president van de VS. Jammer dat er geen kandidaat is die zich een stuk energieker teweer kan stellen tegen de idioterie van Trump. Helaas kunnen we niet bouwen op de steun van de helft van de Amerikanen, waarbij je je moet realiseren dat de roep om het Europa zelf uit te laten zoeken/vechten, isolationisme, bepaald niet nieuw is. Pas na de Japanse aanval op Pearl Harbor, toen het eigenbelang van de VS geschaad werd, keerde het tij, niet in de laatste plaats door de inzet van FD Roosevelt. Ik denk dat Trump wel zo slim is om dat isolationistische sentiment bij het volk te raken met zijn opstelling. De vergelijking tussen Joe Biden en Franklin Delano Roosevelt gaat natuurlijk mank maar saillant detail is dat Roosevelts fysieke gezondheid verre van optimaal was itt zijn heldere geest, waar bij Biden nogal eens vraagtekens gezet worden.

Persoonlijk denk ik dat Trump een psychopaat is maar dat heeft hij gemeen met een aantal regeringsleiders die erop zijn zachtst gezegd ondemocratische principes op nahouden en op die positie zijn het levensgevaarlijke psychopaten. Dat Trump een bewonderaar is van Poetin verbaast me niet. Ze lijken elkaar nodig te hebben om hun politieke agenda rond te krijgen. Het is noodzakelijker dan ooit dat de VS maar ook West-Europa de Russen heel goed in de gaten houden op het gebied van politieke beïnvloeding en infiltratie tot in de haarvaten van de samenleving. Er is maar weinig nodig voor een omslag de verkeerde kant op waardoor we met nog eens een regeerperiode met Trump opgescheept komen te zitten.
'Niemand wordt geboren om een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof te haten.' (Nelson Mandela)
User avatar
Tympaan
Posts: 326
Joined: Sat Jan 28, 2023 5:08 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Tympaan » Mon Feb 12, 2024 9:30 am

Dat Trump een ontspoorde hufter is en absoluut ongeschikt voor het ambt van president van Amerika, is voor mij ook wel duidelijk. Maar hij heeft wel een punt als het om de verdediging van Europa gaat. We zijn te beroerd om de afgesproken twee procent bij te dragen voor defensie en hebben de krijgsmacht uitgehold tot een ceremoniële poppenkast die enkel op koninklijke feestjes mag optreden. Dan is het niet zo vreemd dat de gemiddelde Amerikaan denkt: bekijk het maar met jullie gekibbel en verdeeldheid. Daar gaan wij onze vaders, broers, zoons niet voor opofferen. Rusland is voor de meesten een ver-van-mijn-bed-show en hebben er geen enkel belang bij.

Als je je rekening niet betaalt kun je natuurlijk ook niet klagen. Europa had sowieso al een echte eenheid moeten vormen met een Europees leger dat opgewassen zou moeten zijn tegen agressors als Rusland. Maar wij dachten dat ‘er toch nooit meer oorlog zou zijn’ terwijl we een van de gevaarlijkste en onbetrouwbaarste landen als buurman hadden en hebben. We gingen zelfs zo ver dat we ons afhankelijk maakten van Rusland om er gas van te betrekken. Dit tot ergernis van de VS. Hoe kun je dan nog sympathie verwachten van die kant. Die Amerikanen komen pas in actie als hun eigen belangen in het geding komen. Het is een complete herhaling van de tweede oorlog…

Ik denk dat we een donkere en sombere toekomst tegemoet gaan.
Faber quisque fortunae suae.
User avatar
Nicolaas
Posts: 814
Joined: Mon Jan 30, 2023 1:31 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Nicolaas » Mon Feb 12, 2024 9:55 am

@Kees, een bewonderaar van Poetin en misschien nog wel meer van Xi, vanwege het feit dat de laatste het toch maar geflikt heeft het twee-termijnen stelsel af te schaffen en president voor het leven te worden, dat zei Trump al in 2018 https://www.reuters.com/article/idUSKCN1GG03P/
"He's now president for life, president for life. And he's great," Trump said, according to audio of excerpts of Trump's remarks at a closed-door fundraiser in Florida aired by CNN. "And look, he was able to do that. I think it's great. Maybe we'll have to give that a shot someday," Trump said to cheers and applause from supporters.
Het liet zich toen al aankondigen dat hij een verlies in 2020 niet zou accepteren
In het afgelopen jaar heeft Trump meerdere keren Xi geroemd vanwege diens 'met ijzeren vuist regeren' https://economictimes.indiatimes.com/ne ... i-jinping/
Men weet dus wat te verwachten wanneer hij een tweede keer geïnaugureerd wordt. Veel mensen zullen een 'ijzeren vuist' om niet-witte mensen, moslims, mensen uit de lhbtqi gemeenschap, en feitelijk alle democraten (want babymoordenaars en communisten) een toontje lager te laten zingen ook zeker toejuichen. En grootscheepse deportaties van 'vreemdelingen' , 'who cares', ruimt lekker op.
De parallellen met de 2eWO zijn inderdaad opmerkelijk Tympaan

Zowel Biden als Trump blijken door de meerderheid van de Amerikanen te oud te worden bevonden, en ook Trump verspreekt zich veelvuldig zoals Willemijn al opmerkte, maar vooral aan Biden geestelijke capaciteiten wordt openlijk getwijfeld, met als gevolg dat Biden al meer afgeschermd wordt van openbare optredens en bevragingen van journalisten
Als president gaf Biden slechts 86 interviews. (Donald Trump deed er 300, Barack Obama zelfs 422.)

Critici menen dat die strategie het omgekeerde bereikt. Hoe nauwer geregisseerd, hoe sterker Bidens versprekingen – al zijn hele carrière talrijk – uit de toon vallen. Dat creëert een perceptieprobleem, zeggen zij. Elk mediaoptreden ligt nu onder het vergrootglas. Zorgen over Bidens brein neem je alleen weg door hem méér te laten zien.

Daar kleven weer andere risico’s aan. Tijdens een persconferentie waarop Biden zich fel tegen Hurs rapport verdedigde, ging hij opnieuw de mist in. Biden had het over de Egyptische leider Abdel Fattah el-Sisi als president van Mexico.
https://www.volkskrant.nl/buitenland/oo ... ~bcc0c950/

Van Trump glijden die dingen af als water van een eend, want de man straalt kracht uit en heeft een duidelijke boodschap: de vernietiging van de democraten en alles wat op hun agenda staat. Die vechtlust dat doet het hem bij zijn zeer brede achterban
Ook dat doet weer aan de aanloop tot de 2e WO denken


Waarom is er de afgelopen jaren niet een jonge, meer visionaire en goedgebekte democraat gecoacht en naar voren geschoven door de miljardairs die de democratische partij sponsoren...Daar gaat hun geld, hun investeringen, kan het hen niet schelen? Was er niemand, geen enkel politiek talent dat ruimschoots opgewassen zou zijn tegenover een bazelende schuimbekkende Trump te vinden?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift that's why it's called 'the present'. (Eleanor Roosevelt)
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Dagmar57 » Mon Feb 12, 2024 11:17 am

Nicolaas wrote:
Mon Feb 12, 2024 9:55 am
Waarom is er de afgelopen jaren niet een jonge, meer visionaire en goedgebekte democraat gecoacht en naar voren geschoven door de miljardairs die de democratische partij sponsoren...Daar gaat hun geld, hun investeringen, kan het hen niet schelen? Was er niemand, geen enkel politiek talent dat ruimschoots opgewassen zou zijn tegenover een bazelende schuimbekkende Trump te vinden?
Dit voor mij de hamvraag.
Hoe kunnen de democraten het zover hebben laten komen dat ze nu in de problemen zitten met deze erg oude presidentskandidaat.
Dat konden ze toch bij zijn 1e ambtstermijn al weten (Biden heeft toen zelf al min of meer aangegeven dat het maar voor 4 jaar was) dat zijn leeftijd een probleem zou kunnen worden.
De democraten hebben zelf deze ongunstige situatie die nu rondom Biden is ontstaan in de hand gewerkt, helpen op deze manier zelf Trump min of meer in het zadel.
Ik blijf het ongelofelijk vinden hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Nu kun je alleen hopen dat genoeg Amerikanen een oude man als Biden liever als president hebben als Trump.
Ik hoop dat het lukt want nog een termijn Trump zo rampzalig zijn.

Ik vind echter wel dat als Trump zou winnen dat de democraten dit zichzelf heel erg mogen aanrekenen aangezien ze zelf verzuimd hebben een andere kandidaat als Biden te presenteren.
User avatar
Pien
Posts: 836
Joined: Sun Jan 29, 2023 9:35 am
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Pien » Mon Mar 04, 2024 6:40 pm

:( Trump heeft een grote stap voorwaarts gezet en heeft een grote kans nu om president te worden. Het hooggerechtshof oordeelt nl dat hij op het stembiljet mag blijven staan.
https://nos.nl/artikel/2511437-trump-ma ... erechtshof
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Joe Biden for president?

Post by Dagmar57 » Tue Mar 05, 2024 1:14 pm

Wat betekent Super Tuesday voor de verkiezingen? 'Vooral interessant wie vandaag niet gaan stemmen'
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/wat ... n-stemmen/
Spannend belooft Super Tuesday dus niet te worden. Maar wel interessant. Van concurrentie uit eigen rangen hebben Biden en Trump misschien niet veel te vrezen, maar er liggen nog wel andere uitdagingen op hun pad.

Over Bidens leeftijd - hij is 81 jaar en zijn hoge leeftijd wéégt, volgens critici - is al veel inkt gevloeid. Maar daarnaast heeft hij nog andere hindernissen te overwinnen.

Zo verbinden veel Amerikanen Joe Biden met de hoge inflatie die er tijdens zijn presidentschap was, hoewel de Amerikaanse economie het nu goed doet.

Naast inflatie maken de kiezers in de VS zich - net als in veel andere landen - zorgen over migratie. Aan de zuidelijke grens met Mexico is het aantal illegale oversteken vorig jaar sterk gestegen, en dat wordt Biden aangewreven.

Wat sommige Democratische kiezers Biden ook erg kwalijk nemen, is zijn houding tegenover Israël. Dat is duidelijk gebleken tijdens de voorverkiezing in Michigan. Pro-Palestijnse groepen hadden opgeroepen om op de stembrief "uncommited" (ongebonden) in te kleuren. 13 procent van de kiezers deed dat ook. Daarnaast ging ook 3 procent van de stemmen naar de ook al Israël-kritische Marianne Williamson, die nota bene kort voordien uit de race was gestapt.

Mogelijk doet een soortgelijk stemgedrag zich vandaag ook voor in Colorado, want ook daar hebben linkse Democraten opgeroepen om Biden op het stembiljet te boycotten. Méér dan voor concurrentie in eigen rangen moet Joe Biden dan ook vrezen voor thuisblijvers. Mensen die zich van de politiek of van hun partij vervreemd voelen en afhaken. Die vrees leeft zeker niet alleen met het oog op Super Tuesday, maar ook in de aanloop naar de uiteindelijke presidentsverkiezingen in november.

Trump:
Nog één uitdager neemt het tegen hem op: Nikki Haley. Afgelopen weekend won zij voor de eerste keer een voorverkiezing voor de Republikeinen, in Washington DC. Een opsteker, maar geen kentering.
Grote steden en hoogopgeleide kiezers blijken Trump in het algemeen niet te lusten. Dat sprak ook uit de resultaten van de Republikeinse voorverkiezing in Michigan. Volgens het persagentschap AP stemden twee op de drie hoogopgeleide kiezers daar op Nikki Haley. Niet alleen Haley, ook de Democraten vinden dat goed nieuws.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/03/04 ... schouwing/

Denk niet dat Haley enige kans maakt, maar zou al mooi zijn als ze een pain in the ass kan blijven die hem blijft irriteren.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest