Image

Aanloop naar en nieuwe verkiezingen en hoe nu verder..

Discussieforum over actuele onderwerpen
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Aanloop naar en nieuwe verkiezingen en hoe nu verder..

Post by Dagmar57 » Wed Jul 12, 2023 12:04 pm

Maar het kabinet viel en premier Rutte kondigde zijn aftreden aan. Nu wil Yesilgöz hem opvolgen als leider van de VVD. Als het partijbestuur haar kandidatuur steunt - en dat is wel de verwachting - dan maakt ze grote kans de nieuwe lijsttrekker te worden. Daarmee is ze automatisch premiers kandidaat, al moet ze daarvoor nog wel de verkiezingen in november winnen.
https://nos.nl/collectie/13942/artikel/ ... t-torentje

Een prima keuze voor de VVD naar mijn idee en een sterke persoonlijkheid.
Benieuwd hoe ze het gaat doen bij de verkiezingen.
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Aanloop naar en nieuwe verkiezingen

Post by Dagmar57 » Wed Jul 12, 2023 12:14 pm

De nieuwe politiek leider van het CDA zal na de verkiezingen als fractievoorzitter plaats moeten nemen in de Tweede Kamer. Dat is dinsdagavond afgesproken in een besloten vergadering van de verenigingsraad, met onder meer partijvoorzitter Hans Huibers en de provinciale afdelingsvoorzitters. Dat melden bronnen aan NRC. Alleen als het CDA na de Tweede Kamerverkiezingen de grootste wordt, een scenario waar in de partij niemand op durft te rekenen, mag de politiek leider als premier zitting nemen in het kabinet.

Zo zal er geen interne lijsttrekkersverkiezing worden uitgeschreven, het landelijk bestuur zal een enkelvoudige voordracht doen.
CDA-leden krijgen naar verwachting nog deze woensdag een mail waarin staat wat verwacht wordt van de nieuwe lijsttrekker en hoe geïnteresseerden kunnen solliciteren. Erg lang de tijd hebben die daar niet voor, uiterlijk komende maandag moeten brieven binnen zijn. Een vertrouwenscommissie zal vervolgens komende weken de gesprekken voeren met de beoogd lijsttrekkers. De opvolger van Wopke Hoekstra zal dan in de tweede week van augustus gepresenteerd worden. Het is daarna nog mogelijk voor tegenkandidaten om zich te melden.
https://www.nrc.nl/nieuws/2023/07/12/cd ... r-a4169575

Het CDA moet wat, ze verliezen al jaren steeds invloed en met de BBB als grootste rivaal ziet het er ook nu niet goed uit voor het CDA.
User avatar
Nicolaas
Posts: 813
Joined: Mon Jan 30, 2023 1:31 pm
Contact:

Re: Aanloop naar en nieuwe verkiezingen

Post by Nicolaas » Wed Jul 12, 2023 12:59 pm

Lijkt me ook een goede keuze voor de VVD. Ze heeft charisma wat mij betreft en met een tierende Wilders zal ze net als Rutte weinig moeite hebben, heeft ze eigenlijk al gedemonstreerd.
Voor D'66 hoop ik op Bas Paternotte. Ik wens Sigrid Kaag al het beste toe maar in de politiek lijkt ze me een te starre persoonlijkheid.

CDA, tja heb er niks mee, nooit gehad ook, mag van mij in rook opgaan

Tot slot: gelukkig heeft Omtzigt verklaard er niet aan te denken zich bij BBB aan te sluiten. Omtzigt is nog steeds maar voor 1/3e aan de gang hoorde ik (klopt dat?). Een erg emotioneel mens die slecht met spanningen om lijkt te kunnen gaan en na een inzinking jaren geleden en een lange periode van afwezigheid kennelijk nog steeds aan het herstellen is.
Hij mag dan geweldig populair zijn, maar zou hij de spanningen en verantwoordelijkheden aan kunnen wanneer hij de politieke macht en invloed kreeg die hem op grond van die populariteit toekomt?

BBB is een partij die niet met oplossingen zal komen voor de huidige problemen maar die alleen maar zal vergroten en de oplossingen die ervoor bestaan zal vertragen en frustreren.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift that's why it's called 'the present'. (Eleanor Roosevelt)
User avatar
Willemijn
Posts: 266
Joined: Sun Jan 29, 2023 11:34 am
Contact:

Re: Aanloop naar en nieuwe verkiezingen

Post by Willemijn » Wed Jul 12, 2023 1:30 pm

Dagmar57 wrote:
Wed Jul 12, 2023 12:04 pm
Maar het kabinet viel en premier Rutte kondigde zijn aftreden aan. Nu wil Yesilgöz hem opvolgen als leider van de VVD. Als het partijbestuur haar kandidatuur steunt - en dat is wel de verwachting - dan maakt ze grote kans de nieuwe lijsttrekker te worden. Daarmee is ze automatisch premiers kandidaat, al moet ze daarvoor nog wel de verkiezingen in november winnen.
https://nos.nl/collectie/13942/artikel/ ... t-torentje

Een prima keuze voor de VVD naar mijn idee en een sterke persoonlijkheid.
Benieuwd hoe ze het gaat doen bij de verkiezingen.
Zeker een uitstekende keuze aangezien ze nog rechtser is dan Rutte dus mogelijk in staat is om de rechtse kiezers aan zich te binden die nu hun toevlucht zoeken bij PVV en JA21. Alles beter dan dat. Dankzij gezinshereniging mocht zij zich met haar moeder bij haar eerder gevluchte vader voegen en nu schopt ze het zo ver in de Nederlandse politiek. Petje af hoor, maar wel een beetje jammer dat zij kinderen in vergelijkbare situaties nu die hereniging wil ontzeggen. ( Hoe was het ook alweer, ikke ikke en de rest...?? Typisch VVD)
Paternotte zie ook ik als een betere keuze om Kaag ( indien nodig) op te volgen dan Jetten.Ik vind dat hij zich helder kan profileren op de D'66 onderwerpen. Voor de PvdA/GL combinatie hoop ik dat ze Timmermans kunnen overhalen hun lijsttrekker te worden ( Ik hoor net tot mijn genoegen dat zijn Natuurherstelwet is aangenomen). Een krachtige en aansprekende persoonlijkheid en anders Aboutaleb. Wie bij het CDA de kar gaat trekken interesseert me vooralsnog weinig. Die partij moet eerst maar eens op zoek naar een eigen verhaal.
Al met al breekt er een interessante tijd aan waar het poitieke landschap behoorlijk zal worden opgeschud. Ik zal het met belangstelling volgen.
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Aanloop naar en nieuwe verkiezingen

Post by Dagmar57 » Wed Jul 12, 2023 1:40 pm

Pieter Omtzigt en Klaas Dijkhoff zijn bij kiezers favoriete kandidaten voor het premierschap. Dat meldt EenVandaag op basis van een peiling onder 18.076 mensen die lid zijn van het opiniepanel van het nieuws- en actualiteitenprogramma. Minder kiezers zijn enthousiast over Caroline van der Plas als premier, aldus EenVandaag.
https://eenvandaag.avrotros.nl/panels/o ... ng-hebben/

Ik vind Omtzigt een prima kamerlid, maar niet geschikt voor het premierschap, ik denk niet dat hij die druk aankan.
Die moet (blijven)doen waar hij goed in is, zoals met de toeslagenaffaire.

Dijkhof zou ik zeker geschikt vinden als premier, maar die wil niet omdat hij vindt dat hij dat niet kan combineren met een goede vader en echtgenoot zijn en daar heeft hij groot gelijk in en ook goed doordacht dat je zo bewust kiest voor je privéleven in plaats van je carrière, alleen dat neemt je al in voor de man.

Timmermans zou ik ook liever niet willen, wel Aboutaleb, dat is mijn gedroom verfde favoriet van allemaal (maar ja die gaat het niet doen).
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Aanloop naar en nieuwe verkiezingen

Post by Dagmar57 » Wed Jul 12, 2023 1:44 pm

Willemijn wrote:
Wed Jul 12, 2023 1:30 pm
Al met al breekt er een interessante tijd aan waar het poitieke landschap behoorlijk zal worden opgeschud. Ik zal het met belangstelling volgen.
Het wordt zeker spannend, maar ik ben er niet zo van overtuigd dat het politieke landschap erg gaat verschuiven, ik denk dat de kans op een (nog) rechtser kabinet groter is dan nu met de BBB als waarschijnlijk grootste partij.
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Aanloop naar en nieuwe verkiezingen

Post by Dagmar57 » Thu Jul 13, 2023 10:21 am

D66-leider Sigrid Kaag wordt bij de volgende verkiezingen geen lijsttrekker voor de partij en verlaat de politiek. Dat zegt ze in een interview in Trouw. "Mijn werk trekt een wissel op mijn gezin", zegt ze tegen de krant. Kaag blijft wel nog aan als demissionair minister van Financiën.
https://nos.nl/collectie/13944/artikel/ ... mijn-gezin

Toch wel bijzonder dat alle 4 de leiders van de coalitie zijn opgestapt tijdens en na de val van het kabinet.
Van Kaag was het eigenlijk al wel duidelijk dat ze zou vertrekken.

D66 staat er niet goed voor in de peilingen na de grote winst bij de vorige verkiezingen en ik vermoed dat dat het bij de aankomende verkiezingen nog een grote partij gaat worden, maar ondergesneeuwd wordt door andere groter partijen.
User avatar
Nicolaas
Posts: 813
Joined: Mon Jan 30, 2023 1:31 pm
Contact:

Re: Aanloop naar en nieuwe verkiezingen

Post by Nicolaas » Thu Jul 13, 2023 10:52 am

De haatcampagne vanuit de Telegraaf en de politiek (Wilders, Baudet) is ONGEKEND geweest, en ONBEGRIJPELIJK want zonder enige grond, het is pure aversie, louter onderbuikgevoelens, volstrekt irrationeel grenzend aan hysterie.
Zoals dit is toegegaan en er (ook) vanuit de politiek volstrekt niet is ingegrepen...

Image
Image

Deze verhuftering zal sterk gaan bepalen wat voor slag mensen er nog de politiek in wil (durft) alsook: met wat voor ideeën men dat nog aantrekkelijk zal vinden.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift that's why it's called 'the present'. (Eleanor Roosevelt)
User avatar
Willemijn
Posts: 266
Joined: Sun Jan 29, 2023 11:34 am
Contact:

Re: Aanloop naar en nieuwe verkiezingen

Post by Willemijn » Thu Jul 13, 2023 1:02 pm

Het is pure vrouwenhaat.Vooral veel vrouwen in de politiek krijgen te maken met haatberichten. Ze zijn hoeren of heksen en moeten worden geneukt. Dat zijn een ander soort berichten dan die mannen krijgen en als het een vrouw van kleur betreft komt er ook nog puur racisme bij ( Denk aan wat Sylvana Simons over zich heen heeft gekregen). Sigrid Kaag is werkelijk overstelpt met dit soort haatmails en bedreigingen. Nooit over inhoudelijk politieke standpunten maar puur om haar vrouw-zijn. Dieptreurig dat op deze manier vrouwen niet bepaald worden aangemoedigd om de politiek in te gaan. Voor mannelijke politici valt het al niet mee maar voor vrouwen is het echt nog een graad of wat erger omdat zij niet alleen om hun politieke standpunten worden gehaat maar óók om hun vrouw-zijn.
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Aanloop naar en nieuwe verkiezingen

Post by Dagmar57 » Thu Jul 13, 2023 6:13 pm

[/Zelfstandig Kamerlid Liane den Haan stapt uit de politiek. „De huidige politiek is lelijk”, twittert ze. Ze schrijft dat opportunisme en populisme aan de orde van de dag zijn, en dat het te weinig over de inhoud gaat.
quVerder geeft het Kamerlid, dat sinds maart 2021 in de Tweede Kamer zit, aan last te hebben van (vrouwen)haat.
Vanwege de bedreigingen aan haar adres die „een te zware wissel” op haar gezin hebben getrokken, is ze tot dit besluit gekomen.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/6491655 ... e-politiek

Op zich niet zo erg dat ze opstapt omdat ze een zelfstandig kamerlid is en het hoog tijd wordt dat die verdwijnen.
Wat wel erg is, is de reden waarom ze vertrekt, wegens intimidatie..................... :cry:
User avatar
Nicolaas
Posts: 813
Joined: Mon Jan 30, 2023 1:31 pm
Contact:

Re: Aanloop naar en nieuwe verkiezingen

Post by Nicolaas » Thu Jul 13, 2023 6:40 pm

Willemijn wrote:
Thu Jul 13, 2023 1:02 pm
Het is pure vrouwenhaat.Vooral veel vrouwen in de politiek krijgen te maken met haatberichten. Ze zijn hoeren of heksen en moeten worden geneukt. Dat zijn een ander soort berichten dan die mannen krijgen en als het een vrouw van kleur betreft komt er ook nog puur racisme bij ( Denk aan wat Sylvana Simons over zich heen heeft gekregen). Sigrid Kaag is werkelijk overstelpt met dit soort haatmails en bedreigingen. Nooit over inhoudelijk politieke standpunten maar puur om haar vrouw-zijn. Dieptreurig dat op deze manier vrouwen niet bepaald worden aangemoedigd om de politiek in te gaan. Voor mannelijke politici valt het al niet mee maar voor vrouwen is het echt nog een graad of wat erger omdat zij niet alleen om hun politieke standpunten worden gehaat maar óók om hun vrouw-zijn.
Ik weet het, en je ziet tegelijk nog maar eens hoe gemakkelijk dit hoongedrag van mannen geduld wordt. Ook als je politicus bent, en misschien daar dan zelfs wel extra om gewaardeerd wordt (vooral bij de mannen, de echte kerels, de bullies). Denk je eens in dat een vrouw een mannelijke collega in de politiek voor ploert, patjepeeër, pooier, smiecht, goorling, schoft uitmaakt (wat is ongeveer gelijkwaardig aan 'heks'? vul dat maar in)... Daar kom je echt niet mee weg als een Marijnissen, Van der Plas, Simons, Van der Wal, Yezilgöz, enz. en wanneer het dan ook nog eens helemaal nergens op slaat, dan zou de vrouwelijke politicus (politica vind ik onmogelijk klinken) in kwestie in kunnen pakken. Die is niet goed snik of geen idee hoe men precies met zo'n iemand zou afrekenen maar geaccepteerd zou het niet worden.
Bij Wilders: GEEN PROBLEEM (nee eerder roept men of denkt men vanuit zijn achterban: goedzo, goedzo)
En ik zou echt niet weten wat er heksachtig is aan Kaag, aan haar ideeën, idealen, haar gedrag, is er iemand hier die dat wel snapt en misschien toelichten kan?
Ik zie wel heel goed is dat Wilders het gedrag van een ploert, een smiecht, een goorling vertoont. Maar stel je eens voor dat je op een zakelijk opgesteld, positief, verbindend bericht van deze man op twitter als vrouwelijk collega in een retweet zou reageren met: PLOERT, terwijl die typering toch heel goed kloppen zou...

Anyway, zo'n Wilders zou geschorst moeten worden iedere keer dat hij anderen uitmaakt voor 'sukkel', 'zielig mannetje' en helemaal bij het betitelen van een serieus en hardwerkend politicus met een enorme palmares als Kaag als HEKS of TERRORISTENLIEFJE of iets dergelijks. Dat gaat alle grenzen te buiten en daar moet je een keer paal en perk aan stellen
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift that's why it's called 'the present'. (Eleanor Roosevelt)
User avatar
Greet
Posts: 993
Joined: Mon Jan 30, 2023 9:17 am
Contact:

Re: Aanloop naar en nieuwe verkiezingen

Post by Greet » Thu Jul 13, 2023 7:06 pm

Een ( vind ik ) passend artikel bij dit topic .
https://chrisklomp.nl/ ---------------- en dan het artikel van 13/07/2023.
User avatar
Nicolaas
Posts: 813
Joined: Mon Jan 30, 2023 1:31 pm
Contact:

Re: Aanloop naar en nieuwe verkiezingen

Post by Nicolaas » Fri Jul 14, 2023 8:45 am

Dank voor de link Greet. Chris Klomp wijst op nog zo'n duister fenomeen dat al meer opspeelt in onze tijd:
De haatcampagne tegen Kaag was natuurlijk ook al niet zo moeilijk vorm te geven. Populisten zien graag de tegenstelling tussen de elite en ‘het volk’ (allebei een niet bestaand frame overigens). Kaag is een erudiete, progressieve, stedelijke vrouw, internationaal georiënteerd, hecht aan klimaatbeleid en een pluriforme samenleving en spreekt zich uit tegen extreemrechts, islamofobie en populisme. Ze is makkelijk te framen als een boegbeeld van de ‘elite’.
Alleen maar redenen om haar te bewonderen zou ik denken die in deze tijd redenen geworden zijn voor een al groter wordende groep om iemand als haar te verguizen. Kon ik het maar een beetje begrijpen, maar echt, voor geen meter, geen millimeter.
Zij is van heel eenvoudige komaf, is opgegroeid in een huurflatje, studeerde van het spaargeld van haar ouders...en dan ben je 'elite'? De term 'elite' duidt voor mij op rijke snobs die zich alleen maar vermaken en geen enkel bijdrage leveren aan de gemeenschap. Ach ik ga er verder mijn hoofd niet over breken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift that's why it's called 'the present'. (Eleanor Roosevelt)
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Aanloop naar en nieuwe verkiezingen

Post by Dagmar57 » Fri Jul 14, 2023 12:31 pm

Schouten zegt in haar statement: „Na twaalf intense jaren zal ik de politiek verlaten. Er staat een nieuwe generatie klaar waarvan ik weet dat de ChristenUnie daar in goede en vertrouwde handen is.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1291776 ... e-politiek

Alweer iemand die de politiek verlaat, her gaat hard momenteel.
User avatar
Greet
Posts: 993
Joined: Mon Jan 30, 2023 9:17 am
Contact:

Re: Aanloop naar en nieuwe verkiezingen

Post by Greet » Fri Jul 14, 2023 12:32 pm

Nicolaas wrote:
Fri Jul 14, 2023 8:45 am
Dank voor de link Greet. Chris Klomp wijst op nog zo'n duister fenomeen dat al meer opspeelt in onze tijd:
De haatcampagne tegen Kaag was natuurlijk ook al niet zo moeilijk vorm te geven. Populisten zien graag de tegenstelling tussen de elite en ‘het volk’ (allebei een niet bestaand frame overigens). Kaag is een erudiete, progressieve, stedelijke vrouw, internationaal georiënteerd, hecht aan klimaatbeleid en een pluriforme samenleving en spreekt zich uit tegen extreemrechts, islamofobie en populisme. Ze is makkelijk te framen als een boegbeeld van de ‘elite’.
Alleen maar redenen om haar te bewonderen zou ik denken die in deze tijd redenen geworden zijn voor een al groter wordende groep om iemand als haar te verguizen. Kon ik het maar een beetje begrijpen, maar echt, voor geen meter, geen millimeter.
Zij is van heel eenvoudige komaf, is opgegroeid in een huurflatje, studeerde van het spaargeld van haar ouders...en dan ben je 'elite'? De term 'elite' duidt voor mij op rijke snobs die zich alleen maar vermaken en geen enkel bijdrage leveren aan de gemeenschap. Ach ik ga er verder mijn hoofd niet over breken

Met het woord elite in bovenstaande tekst wordt volgens mij de politieke elite bedoeld en dat is iets anders dan de elite waar de rijke snobs onder vallen .
User avatar
Greet
Posts: 993
Joined: Mon Jan 30, 2023 9:17 am
Contact:

Re: Aanloop naar en nieuwe verkiezingen

Post by Greet » Fri Jul 14, 2023 12:33 pm

Dagmar57 wrote:
Fri Jul 14, 2023 12:31 pm
Schouten zegt in haar statement: „Na twaalf intense jaren zal ik de politiek verlaten. Er staat een nieuwe generatie klaar waarvan ik weet dat de ChristenUnie daar in goede en vertrouwde handen is.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1291776 ... e-politiek

Alweer iemand die de politiek verlaat, her gaat hard momenteel.
Ik vermoed dat het ook niet de laatste zal zijn die voor de nieuwe verkiezingen de politiek zal gaan verlaten .
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Aanloop naar en nieuwe verkiezingen

Post by Dagmar57 » Fri Jul 14, 2023 12:37 pm

[/Rob Jetten wil als lijsttrekker van D66 ook premier worden
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7795689 ... ier-worden

Prima keuze wat mij betreft.
De kans dat hij premier wordt, is al zo goed als uitgesloten, zo goed staat D66 er niet voor in de peilingen.
User avatar
Nicolaas
Posts: 813
Joined: Mon Jan 30, 2023 1:31 pm
Contact:

Re: Aanloop naar en nieuwe verkiezingen

Post by Nicolaas » Fri Jul 14, 2023 5:02 pm

Greet wrote:
Fri Jul 14, 2023 12:32 pm
Nicolaas wrote:
Fri Jul 14, 2023 8:45 am
Dank voor de link Greet. Chris Klomp wijst op nog zo'n duister fenomeen dat al meer opspeelt in onze tijd:
De haatcampagne tegen Kaag was natuurlijk ook al niet zo moeilijk vorm te geven. Populisten zien graag de tegenstelling tussen de elite en ‘het volk’ (allebei een niet bestaand frame overigens). Kaag is een erudiete, progressieve, stedelijke vrouw, internationaal georiënteerd, hecht aan klimaatbeleid en een pluriforme samenleving en spreekt zich uit tegen extreemrechts, islamofobie en populisme. Ze is makkelijk te framen als een boegbeeld van de ‘elite’.
Alleen maar redenen om haar te bewonderen zou ik denken die in deze tijd redenen geworden zijn voor een al groter wordende groep om iemand als haar te verguizen. Kon ik het maar een beetje begrijpen, maar echt, voor geen meter, geen millimeter.
Zij is van heel eenvoudige komaf, is opgegroeid in een huurflatje, studeerde van het spaargeld van haar ouders...en dan ben je 'elite'? De term 'elite' duidt voor mij op rijke snobs die zich alleen maar vermaken en geen enkel bijdrage leveren aan de gemeenschap. Ach ik ga er verder mijn hoofd niet over breken

Met het woord elite in bovenstaande tekst wordt volgens mij de politieke elite bedoeld en dat is iets anders dan de elite waar de rijke snobs onder vallen .
Dat zou kunnen Greet, maar wanneer ben je politieke elite? Wanneer je lang in de politiek werkzaam bent en daar ook voor gestudeerd hebt? Ik zou daar de voorkeur aan geven bóven een persoon die alleen de basisschool doorlopen heeft en geen enkele bestuurskundige ervaring bezit. Bekend zijn op het gebied van politieke wetenschappen, politieke geschiedenis, politieke ideologieën, economische modellen, én ervaring als politicus of diplomaat dat lijkt me allemaal alleen maar een enorme pré te zijn in plaats van iets om de politicus door te wantrouwen of zelfs zoals dat bij Kaag is gebeurd te verguizen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift that's why it's called 'the present'. (Eleanor Roosevelt)
User avatar
Nicolaas
Posts: 813
Joined: Mon Jan 30, 2023 1:31 pm
Contact:

Re: Aanloop naar en nieuwe verkiezingen

Post by Nicolaas » Fri Jul 14, 2023 5:07 pm

Greet wrote:
Fri Jul 14, 2023 12:33 pm
Dagmar57 wrote:
Fri Jul 14, 2023 12:31 pm
Schouten zegt in haar statement: „Na twaalf intense jaren zal ik de politiek verlaten. Er staat een nieuwe generatie klaar waarvan ik weet dat de ChristenUnie daar in goede en vertrouwde handen is.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1291776 ... e-politiek

Alweer iemand die de politiek verlaat, her gaat hard momenteel.
Ik vermoed dat het ook niet de laatste zal zijn die voor de nieuwe verkiezingen de politiek zal gaan verlaten .
,,Daar zit ze, de sluipmoordenaar van de agrarische sector’’, begon Baudet zijn betoog tijdens het debat over het stikstofrapport van de commissie Remkes.
https://www.ad.nl/politiek/baudet-noemt ... ~acea8957/

Ook van haar kan ik het heel goed begrijpen

Had de net twee weken geleden opgestapte Renske Leijten het ook al niet over de giftige sfeer in Den Haag als reden van haar vertrek?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift that's why it's called 'the present'. (Eleanor Roosevelt)
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Aanloop naar en nieuwe verkiezingen

Post by Dagmar57 » Fri Jul 14, 2023 5:15 pm

Nicolaas wrote:
Fri Jul 14, 2023 5:07 pm

Ook van haar kan ik het heel goed begrijpen

Had de net twee weken geleden opgestapte Renske Leijten het ook al niet over de giftige sfeer in Den Haag als reden van haar vertrek?

Schouten heeft dat niet als reden opgegeven voor haar vertrek.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest