Image

Ellen Heijmerikx

Over social media, podcast, tv, boeken, films en muziek
User avatar
Nicolaas
Posts: 812
Joined: Mon Jan 30, 2023 1:31 pm
Contact:

Ellen Heijmerikx

Post by Nicolaas » Sun Jan 14, 2024 8:41 pm

Ben haar boek 'Broer, moordenaar' aan het lezen nadat ik haar in Nooit Meer Slapen hoorde in gesprek met Lotje Ijzermans : https://www.vpro.nl/nooitmeerslapen/spe ... rikx~.html
De wereld die je binnentreedt wanneer je haar boeken leest zal een heel andere zijn dan je bekend is en dat zal zeker gelden voor dit jongste boek van haar. Vind het lastig iets over te zeggen verder, zoveel fascinerends aan deze schrijver, wat ze heeft meegemaakt en hoe ze dat beschrijft, te veel om daar een paar dingen uit te lichten, doe ik haar altijd tekort mee. Het gesprek met Lotje Ijzermans is denk ik de beste introduktie
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift that's why it's called 'the present'. (Eleanor Roosevelt)
User avatar
Greet
Posts: 989
Joined: Mon Jan 30, 2023 9:17 am
Contact:

Re: Ellen Heijmerikx

Post by Greet » Mon Jan 15, 2024 7:22 pm

Toevallig heb ik 9 januari jl. het gesprek beluisterd wat Ellen Heijmerikx had met Annemieke Bosman in het programma opium op NPO Klassiek , was zeer interessant vond ik .


https://www.nporadio4.nl/fragmenten/op ... eijmerikx
User avatar
Nicolaas
Posts: 812
Joined: Mon Jan 30, 2023 1:31 pm
Contact:

Re: Ellen Heijmerikx

Post by Nicolaas » Tue Jan 16, 2024 10:44 am

Dank Greet, erg goed gesprek ook, met veel genoegen naar geluisterd. Ik denk dat iedereen die zich in Ellen verplaatst voor grote morele dillema's komt te staan maar haar zeker niet veroordelen zal bij alles wat ze voor haar broer bleef doen. Wat een boek, wat een inktzwarte wereld (Belize en hun jeugd), ben het nog altijd een beetje aan het verwerken geloof ik
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift that's why it's called 'the present'. (Eleanor Roosevelt)
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests