Image

Neil Young

Over social media, podcast, tv, boeken, films en muziek
User avatar
keesvi
Posts: 121
Joined: Sun Jan 29, 2023 11:00 am
Location: Provincie Utrecht
Contact:

Neil Young

Post by keesvi » Mon Feb 27, 2023 2:31 pm

Neil Young op zijn 77e nog steeds actief als activist: De Canadese zanger Neil Young heeft afgelopen weekend voor het eerst in bijna vier jaar weer eens opgetreden. Dat deed hij bij een protest tegen het kappen van oerbossen in Canada. Kijken: Neil Young treedt na bijna vier jaar weer op bij protest in Canada
Ik heb de LP Déjà vu van Crosby, Stills, Nash & Young, niet die met het latere gladde omhulsel maar het originele album met die 'foto' nog steeds in mijn bezit. Zal inmiddels een collectors item zijn. Blijft toch leuk, die hippiemuziek:
'Niemand wordt geboren om een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof te haten.' (Nelson Mandela)
User avatar
Greet
Posts: 989
Joined: Mon Jan 30, 2023 9:17 am
Contact:

Re: Neil Young

Post by Greet » Mon Feb 27, 2023 3:56 pm

Mooi om dat nummer weer eens te horen Kees .
Neil Young 77 jaar en nog steeds actief ..... neem ik mijn petje voor af.
User avatar
Nicolaas
Posts: 812
Joined: Mon Jan 30, 2023 1:31 pm
Contact:

Re: Neil Young

Post by Nicolaas » Mon Feb 27, 2023 4:39 pm

Leuk om te weten Kees! Ben zelf ook een groot fan van Neil Young, vanaf zijn eerste solo-album uit 1968 tot zijn recente albums en optredens aan toe. Hoogtepunt voor mij was is en blijft Greendale (wat het meest afgekraakt is). Geweldige protest-albums vind ik The Monsanto Years (tegen de genetisch gemodificeerde zaden van Monsanto die daarmee de boeren tot lijfeigenen maakt, en het album dat tegen de Irak-oorlog van de Bush-clan uitkwam: Living with War waarvan de boodschap natuurlijk helemaal oke was maar de muzikale kwaliteit werkelijk enorm is.
Goed dat je de originele LP als Deja Vu van CSN&Y nog in je bezit hebt, sowieso qua persoonlijk sentiment een rijk bezit zou ik denken.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift that's why it's called 'the present'. (Eleanor Roosevelt)
User avatar
Pien
Posts: 832
Joined: Sun Jan 29, 2023 9:35 am
Contact:

Re: Neil Young

Post by Pien » Mon Feb 27, 2023 5:37 pm

Nicolaas jouw geplaatste muziek ken ik totaal niet. Wat prachtig. Als je leest die lage gesneuvelde aantallen elke maand en dat vergelijkt met de oorlog in Oekraïne , en luistert naar de tekst, al die foto's ziet van de oorlog en overleden mensen en dat plant op Oekraïne oorlog, dan hou.ik het amper droog. Maar zo mooi gemaakt.

Jouw muziek inbreng Kees van Neil Young ken ik goed. Was ik jong. En veel de muziek meegezongen met name in de auto. Zijn stem is heel diep geworden , echt een prachtige doorleefde stem.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest