Image

Medicinale wiet

Discussieforum, nieuwsberichten & vraagbaak
User avatar
keesvi
Posts: 121
Joined: Sun Jan 29, 2023 11:00 am
Location: Provincie Utrecht
Contact:

Re: Medicinale wiet

Post by keesvi » Wed Mar 08, 2023 10:11 pm

Latest post of the previous page:

Greet wrote:
Tue Mar 07, 2023 1:55 pm
De Nederlandse voedsel - en warenautoriteit (NVWA) heeft in juli 2021 gebruikers van Montalin al gewaarschuwd voor dit kruidenpreparaat .
Ik zal dit nooit gaan gebruiken , beetje link als je niet weet hoeveel geneesmiddel er in zit
Daar ben ik het mee eens. Ik ben geen tegenstander van alternatieve middelen maar voordat ik overweeg die te gebruiken wil ik wel het naadje van de kous weten maar dat geldt ook voor reguliere middelen, die vaak ook een reeks van mogelijke bijwerkingen hebben. Die bijwerkingen worden door de farma-industrie graag verdoezeld maar zijn meestal wel goed gedocumenteerd in het farmacotherapeutisch kompas. Bij alternatief spul is het toch meer zoekwerk en het vergt wat meer cerebrale lenigheid om de info op de juiste waarde te schatten.
'Niemand wordt geboren om een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof te haten.' (Nelson Mandela)
User avatar
rina2
Posts: 670
Joined: Mon Jan 30, 2023 12:18 pm
Contact:

Re: Medicinale wiet

Post by rina2 » Fri Mar 10, 2023 8:11 am

Terug van vakantie en de warmte heeft mijn lijf goed gedaan. Amitriptyline heb ik jaren geslikt voor het slapen gaan en ben er vorig zomer mee gestopt. Cold turkey wat even een weekje narigheid gaf maar ik was blij dat ik er vanaf was. Ook heb ik er in mijn pijn beleving geen nadelige gevolgen van gehad. De Montalin slik ik nu ook al 3 jaar en mijn reumatoloog weet hier van en in combinatie met de leflunomide kan ik goed de dag doorkomen.

Het klopt dat er is gewaarschuwd voor Montalin en het op de Nederlandse markt niet meer verkocht mag worden.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest