Image

Sibine's coffeecorner

De ontmoetingsplaats om gezellig bij te kletsen
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by Dagmar57 » Fri Apr 19, 2024 6:36 pm

Latest post of the previous page:

hehety wrote:
Fri Apr 19, 2024 9:34 am
Gelukkig hebben we de puzzels nog.

Zoals gisteren beloofd. :D
https://www.jigidi.com/solve/36ge6ps4/a ... t-in-peru/

Die bewaar ik voor het weekend
hehety
Posts: 704
Joined: Sun Jan 29, 2023 12:37 pm
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by hehety » Sat Apr 20, 2024 10:26 am

Goedemorgen allen!
Geniet van wat de dag ons brengt.
Greet, maar ik schuw andere puzzels ook niet, hoor. :D Cryptogrammen, Zweedse puzzels, kruiswoordpuzzels, rebussen. Ik maak ze allemaal graag. Zweedse op de wc. Je moet er je rust en tijdsmoment voor nemen. :mrgreen: Dat gaat met een puzzel prima. En verder, in de zomer, lekker buiten in de tuin. Glaasje drinken er bij en een cryptoje onder handbereik. Het liefst nog samen, man en ik over een raadsel buigen. Dan lezen, natuurlijk.
Deze legpuzzels maken voor iedereen is voornamelijk een erfenis van Hans Horsten. Hij maakte op de 50 plusser elke dag verslagen over hun fietstochtjes en er een puzzel bij.
Toen hij er mee stopte ging gaandeweg het stokje door naar mij. Geen verslagen. Niet elke dag, maar om de paar dagen nog wel een legpuzzel.
Thuis, zo'n grote legpuzzel uitleggen. Nee dank je! :lol:


Luitjes geniet van de dag en de regenbuien. Pluk de dag.
Image
hehety
Posts: 704
Joined: Sun Jan 29, 2023 12:37 pm
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by hehety » Sat Apr 20, 2024 10:27 am

Dagmar en morgen komt er nog een. Die is ook lekker pittig :D
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by Dagmar57 » Sat Apr 20, 2024 2:00 pm

hehety wrote:
Sat Apr 20, 2024 10:27 am
Dagmar en morgen komt er nog een. Die is ook lekker pittig :D
Ik ben er klaar voor :D , net de Peru puzzel gemaakt.
sibilla80

Re: Sibine's coffeecorner

Post by sibilla80 » Sat Apr 20, 2024 2:07 pm

Goeiemiddag allemaal.
hehety, die puzzels zijn hartstikke leuk om te maken. Goed dat je dat stokje hebt overgenomen :D Ik maak ook graag andere puzzels, crypto's, Zweedse, doorlopers, geen sudoka's. Die zijn aan mij niet besteed, ik kan het gewoon niet. Was vroeger ook niet goed in wiskunde, wel in rekenen op de lagere school. Maar ja, dat is toch iets anders dan algebra en meetkunde op de middelbare school. Enfin, in een rustpauze thuis, of in de zon in de tuin met een glaasje of koffie erbij: een puzzeltje of goed boek doen het bij mij altijd.

Overigens: de blauwe regen bij ons achter bloeit al. Terwijl het dak nog niet is dichtgegroeid, zitten er toch l blauwe slierten aan, zo leuk om te zien.
Het is nog wel behoorlijk koud buiten, de wind is nog 'droog', zoals we hier zeggen.

Dadelijk gaan we even op verjaarsvisite, tussen de buiten door is het droog.
Greet en Dagmar, jullie vermaken je ook wel, denk ik zo.
Hehety zeker wel, die gaat met Peter vaak in het weekend even 'stadten', in Helmond of Eindhoven vermoed ik. Nuenen ligt daar niet zo ver vandaan.

Ik ga een verslag maken van de jaarvergadering van vanmorgen van het H. Hartkoor, ons rouw- en trouwkoor. En daarna de hort op :lol:
groetjes en fijn weekend.
Image
sibilla80

Re: Sibine's coffeecorner

Post by sibilla80 » Sun Apr 21, 2024 10:13 am

Goeiemorgen op deze nog zonnige zondagmorgen.
We gaan straks op bezoek bij onze jarige vriendin in Amsterdam.
Maar nu eerst koffie.
Image
hehety
Posts: 704
Joined: Sun Jan 29, 2023 12:37 pm
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by hehety » Sun Apr 21, 2024 11:02 am

Goedemorgen allemaal op deze schone zondag. :D
hehety, die puzzels zijn hartstikke leuk om te maken. Goed dat je dat stokje hebt overgenomen :D Ik maak ook graag andere puzzels, crypto's, Zweedse, doorlopers, geen sudoka's. Die zijn aan mij niet besteed, ik kan het gewoon niet. Was vroeger ook niet goed in wiskunde, wel in rekenen op de lagere school. Maar ja, dat is toch iets anders dan algebra en meetkunde op de middelbare school. Enfin, in een rustpauze thuis, of in de zon in de tuin met een glaasje of koffie erbij: een puzzeltje of goed boek doen het bij mij altijd.

Sibille, dan kunnen we elkaar wel een hand geven. Bij mij was het ook zo. :mrgreen:
Gelukkig zijn er meer dan genoeg keuzes dus dat komt wel goed.

Vandaag heb ik ze voor het uitzoeken. Best wel pittig vind ik, maar dat heb je altijd met fietsen. Zoek er maar een uit.

https://www.jigidi.com/solve/0qn5m9xh/i ... aag-nemen/
Image

Veel plezier met de bezoeken en alles wat jullie gaan ondernemen

Image
ell62

Re: Sibine's coffeecorner

Post by ell62 » Sun Apr 21, 2024 11:17 am

Goedemorgen .

IK ga meedoen ,mijn naam is dus El en op 50plusser ook .
IK woon in Brabant ,ik ben 42 jaar getrouwd en heb een zoon die in Overijssel woont.
Ook een hondje hayley van 11 jaar die nu aan het tobben is .Mijn man is sinds 3 weken op pre pensioen .

IK ga proberen goed op alles te reageren ,alleen puzzelen is niks voor mij .


Zondag net de race gekeken van max ,en ook al 2 wassen gedraaid de 2 nieuwe dekbedden van de ikea . Die zijn altijd fijn en niet te duur.
Vanmiddag op bezoek bij de broer van mijn man en zijn vrouw . Hondje blijft thuis .
ik ben nu de boodschappen lijst aan het maken ,morgen haal ik alles .
IK heb ook al gezegd tegen mijn man ik doe alleen de boodschappen ,ben ik sneller klaar .
Hij is wel weer gaan tennissen 2x per week .

Wens jullie een fijne zondag .
ell62

Re: Sibine's coffeecorner

Post by ell62 » Sun Apr 21, 2024 11:19 am

ell62 wrote:
Sun Apr 21, 2024 11:17 am
Goedemorgen .

IK ga meedoen ,mijn naam is dus El en op 50plusser ook .
IK woon in Brabant ,ik ben 42 jaar getrouwd en heb een zoon die in Overijssel woont.
Ook een hondje hayley van 11 jaar die nu aan het tobben is .Mijn man is sinds 3 weken op pre pensioen .

IK ga proberen op alles te reageren ,alleen puzzelen is niks voor mij .


Zondag net de race gekeken van max ,en ook al 2 wassen gedraaid de 2 nieuwe dekbedden van de ikea . Die zijn altijd fijn en niet te duur.
Vanmiddag op bezoek bij de broer van mijn man en zijn vrouw . Hondje blijft thuis .
ik ben nu de boodschappen lijst aan het maken ,morgen haal ik alles .
IK heb ook al gezegd tegen mijn man ik doe alleen de boodschappen ,ben ik sneller klaar .
Hij is wel weer gaan tennissen 2x per week .

Wens jullie een fijne zondag .
User avatar
ell58
Posts: 34
Joined: Sun Apr 21, 2024 11:07 am
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by ell58 » Sun Apr 21, 2024 11:21 am

oepsie moet nog wennen hoe alles werkt ,sorry voor de dubbele tekst
hehety
Posts: 704
Joined: Sun Jan 29, 2023 12:37 pm
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by hehety » Sun Apr 21, 2024 1:11 pm

Welkom El.
Beter te veel dan te weinig toch.

Image

Je bent welkom, dat weet je.
Ja, met hayley blijf je nu tobben. Het wordt ook al een hondje op leeftijd. Gelukkig zorgen jullie wel dat het beestje geen onnodig pijn zal lijden. Pak een stoel en voel je thuis

Image
el58

Re: Sibine's coffeecorner

Post by el58 » Sun Apr 21, 2024 1:33 pm

Dank je wel ja nu ze een soort morfine pil krijgt merken we dat ze nu beter loopt maar wel trager en meer rust neemt .
mocht ze weer een periode krijgen van veel pijn ofwel schreeuwen dan is het voor mij klaar ,mijn man is moeilijker die zegt ze eet goed en wil graag knuffelen . Ja H is sterk ze laat weinig pijn zien .

ik ga wat doen tegen 2 uur weg .
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by Dagmar57 » Sun Apr 21, 2024 1:44 pm

ell62 wrote:
Sun Apr 21, 2024 11:17 am
Goedemorgen .

IK ga meedoen ,mijn naam is dus El en op 50plusser ook .
IK woon in Brabant ,ik ben 42 jaar getrouwd en heb een zoon die in Overijssel woont.
Ook een hondje hayley van 11 jaar die nu aan het tobben is .Mijn man is sinds 3 weken op pre pensioen .

IK ga proberen goed op alles te reageren ,alleen puzzelen is niks voor mij .


Zondag net de race gekeken van max ,en ook al 2 wassen gedraaid de 2 nieuwe dekbedden van de ikea . Die zijn altijd fijn en niet te duur.
Vanmiddag op bezoek bij de broer van mijn man en zijn vrouw . Hondje blijft thuis .
ik ben nu de boodschappen lijst aan het maken ,morgen haal ik alles .
IK heb ook al gezegd tegen mijn man ik doe alleen de boodschappen ,ben ik sneller klaar .
Hij is wel weer gaan tennissen 2x per week .

Wens jullie een fijne zondag .
Welkom Ell.

Ik heb ook de race van de grand prix van China gezien, ik ben een enorme formule 1 fan :D , ook al voor het tijdstip Verstappen trouwens.
Maar Max is wel een klasse apart, zijn er maar weinig van, hij doet me altijd aan Ayrton Senna denken, zelfde lef, zelfde zelfvertrouwen en vooral beide goed nat weer rijders en dat zijn altijd de beste coureurs die onder alle weersomstandigheden kunnen rijden.

Altijd moeilijk als je trouwe huisdier het op latere leeftijd kwalen krijgt.
User avatar
Dagmar57
Posts: 476
Joined: Sat Jan 28, 2023 8:28 pm
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by Dagmar57 » Sun Apr 21, 2024 2:47 pm

Puzzeltje weer gemaakt, leuke puzzel om te maken.
Sibilla
Posts: 528
Joined: Fri Mar 17, 2023 12:56 pm
Location: Vinkeveen
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by Sibilla » Sun Apr 21, 2024 4:35 pm

Wat leuk, weer een nieuwe deelneemster erbij. Welkom Ell, gezelligheid kent geen tijd. :lol:
Ach, dat hondje. Die morfinepil helpt natuurlijk maar gedeeltelijk. Ik snap dat je zo'n diertje niet te lang wilt laten lijden, je man vindt het moeilijker om afscheid te nemen. Ik vermoed dat dit mannen-eigen is. De mijne heeft ook heel lang gedokterd met onze Roos, maar uiteindelijk viel het kwartje en vond hij toch ook dat het niet meer ging. Hij heeft er wel veel weet van gehad hoor, het viel niet mee. Een advies aan jou: als het zover is, vang je man dan goed op. Dat heeft ie dan even nodig, weet je. Soms zijn het net kinderen, die mannen. Zelf deed het me ook veel, maar voor mij was het duidelijk: de hond mocht niet langer lijden, ik had er eerder vrede mee.

Je houdt niet zo van puzzels? Geeft niks, als je maar van koffie of thee houdt. hebben we hier allemaal genoeg van.
Doe je de boodschappen altijd op maandag? groot gelijk hoor, het maakt niet uit wanneer je dat doet, op is op. Ik doe mijn boodschappen meestal op donderdag. Ook dan is het rustiger in de winkels, beter dan op vrijdag of zaterdag. Bovendien hebben we alle tijd van de wereld, dus waarom zouden we ons ergeren aan volle winkels?
Je man zal zijn weg nog moeten vinden, vermoed ik, nu hij met pre-pensioen is. Hij tennist graag? laten gaan die man. :D

Oei, je zoon woont ook niet naast de deur, lees ik. Waar in Brabant woon je? Bij Hehety in de buurt, in Nuenen of omgeving? Lijkt me leuk.
Trouwens Overijssel is ook niet te versmaden, wij gaan er graag op vakantie.

We zijn net terug van het verjaarsbezoek in Amsterdam-Noord. Met de navigatie-app wave was het goed te doen. Nu zitten we naar Max te kijken, autoraces. We hebben de laatste tijd de Netflixserie over de Formule 1 gevolgd. Daardoor weet ik nu wie ie is en hoe het systeem werkt. Het is best wel spannend allemaal. Nu vind ik het leuk om te zien. Net als wielrennen, ook leuk om te volgen.

Kreeg je alles 2x Ell? Beter dan helemaal niet, dat overkomt ons soms. Als het jou overkomt: geen paniek, het komt altijd weer goed.

Ik ga nog even kijken. Oja, ik heb nog gauw een gekleurde was in de machine gegooid. De zon schijnt volop, even gebruik van maken.
Dagmar, Ell, Hehety, ik groet jullie voor vandaag.
Tot morgen.

Image
User avatar
ell58
Posts: 34
Joined: Sun Apr 21, 2024 11:07 am
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by ell58 » Sun Apr 21, 2024 5:59 pm

Dank jullie wel voor julie welkom berichten .

Ik woon in veghel al vanaf 1985 .
We hebben pas onze dakpannen vervangen en besloten dat we hier blijven wonen .
Ik doe maandag en de donderdag de boodschappen.

Ik kook graag daarom haal ik liever alles in 2x .
Ik denk dat ell58 het doet . Maar noem mij maar gewoon el .

Wij halen friet en bak het niet meer in een frietpan sinds 5 jaar toen ik een nieuwe keuken kreeg

Fijne avond
User avatar
ell58
Posts: 34
Joined: Sun Apr 21, 2024 11:07 am
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by ell58 » Mon Apr 22, 2024 6:57 am

Brrr het was koud toen ik H uitliet .

Straks de boodschappen halen en de huishoudklusjes
doen.
Bij schoonzus was het gezellig helaas weer naar huis want H moet de medicatie tussen 4 en 5 krijgen .
Ook ga ik vragen of het vloeibaar kan worden .

Op fb krijg ik vaak dat ik gevraagd wordt voor spelletjes en ik doe nooit geen spelletjes ..

Hele fijne dag .
hehety
Posts: 704
Joined: Sun Jan 29, 2023 12:37 pm
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by hehety » Mon Apr 22, 2024 10:11 am

Goedemorgen allemaal!
EL, dat is allemaal duidelijk, we kennen je al langer dan vandaag en ons geheugen is nu weer opgefrist.
Inderdaad, pijnstillers bij dieren moeten goed op tijd gegeven worden anders heeft hij toch onnodig pijn. Top!
Wanneer het tijd is om Hayley te laten gaan is heel moeilijk om te bepalen.
Ik heb daar een gedicht over opgeslagen. Misschien kan het je daarbij helpen.

Waarschuwing. Het is een tranentrekker

Als ik straks oud ben, ziek en zwak
en de pijn verjaagd de slaap,
als de onrust van mij bezit neemt
doe dan wat onvermijdelijk is
en laat mij gaan’
de laatste goede daad.

Beslis voor mij en wees niet laf
Past eigenliefde bij de vriendschap die ik gaf?
Of uitstel tot het beter past,
Bij een verloren strijd?

Ik ben niet bang tijdens die laatste gang
Jij loopt niet weg
Je kijkt mij aan.
Je noemt me bij mijn liefste naam
En houdt mij stevig vast.

Vandaag voor het laatst
Groet ik je met mijn hondenstaart…
Wat jij laat doen, doe je voor mij,
Je hebt mij veel meer pijn bespaard,
Voor zinloos lijden mij bewaard.

Een zwaar besluit
-nee, huil nu niet.-
een wijs besluit dat werd gegrond
op een oud en zo uniek verbond
jij bent mijn baas en ik jouw hond.

Auteur onbekend.
User avatar
ell58
Posts: 34
Joined: Sun Apr 21, 2024 11:07 am
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by ell58 » Mon Apr 22, 2024 10:28 am

Hehety mooi gedicht .
Ze had te weinig pillen gekregen .Voor 5dagen en ze moest 10 dagen deze slikken of er dan verbetering in zit .
Wel vinden wij dat ze van binnen gezond is maar van buiten niet .
Ach ze kwispelt toen ik net binnen kwam.
En uitlaten kort maar dat vind ze heerlijk .
Ze is echt een sterk hondje merken nog niks van suffig worden .

Ik ga nu genieten van een appel met flesje water .
Tegen half 12 H weer uitlaten .
hehety
Posts: 704
Joined: Sun Jan 29, 2023 12:37 pm
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by hehety » Mon Apr 22, 2024 10:32 am

Zo, dat was een zware opening voor de maandagmorgen.
Hier schijnt de zon en vanmorgen al veel gerommeld.
Straks nog even wat lekkers voor Bob halen.
Bob is ook een jack Russel van de dochter van een broer en zijn vrouw van mij. Morgen gaan ze met z'n allen. Dus mijn broer, zijn vrouw. Twee kinderen en twee kleinkinderen ruim een week naar Tenerife. Dat doen ze om de vijf jaar, dus dat is wel leuk. Daarom blijft Rob die tijd bij ons. Dat zal wel lukken. Een foto heb ik nog niet van Bob.

Nu tijd voor


Image
User avatar
Greet
Posts: 997
Joined: Mon Jan 30, 2023 9:17 am
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by Greet » Mon Apr 22, 2024 12:02 pm

Ook van mij welkom Ell , veel plezier hier.
Ik ben niet zo van het schrijven hier maar ben meer van foto's plaatsen

@ Hehety
Je gedicht is inderdaad een tranentrekkeer als je dat voor het eerste leest , ik kende het al .


Gisteren een rondje gefietst in het buitengebied , de sjaal en handschoenen waren geen overbodige luxe maar wat was het heerlijk om een tijdje buiten te zijn , 'k blij ermee dat ik dit weer kan :)

Image

De roeken en kauwen hadden het druk met verzamelen van bekleding voor hun nesten , wat zullen de jonkies straks lekker zacht liggen op het paardenhaar .
Image
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: hehety and 2 guests