Image

Sibine's coffeecorner

De ontmoetingsplaats om gezellig bij te kletsen
User avatar
Greet
Posts: 997
Joined: Mon Jan 30, 2023 9:17 am
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by Greet » Mon Apr 22, 2024 12:02 pm

Latest post of the previous page:

Ook van mij welkom Ell , veel plezier hier.
Ik ben niet zo van het schrijven hier maar ben meer van foto's plaatsen

@ Hehety
Je gedicht is inderdaad een tranentrekkeer als je dat voor het eerste leest , ik kende het al .


Gisteren een rondje gefietst in het buitengebied , de sjaal en handschoenen waren geen overbodige luxe maar wat was het heerlijk om een tijdje buiten te zijn , 'k blij ermee dat ik dit weer kan :)

Image

De roeken en kauwen hadden het druk met verzamelen van bekleding voor hun nesten , wat zullen de jonkies straks lekker zacht liggen op het paardenhaar .
Image
User avatar
ell58
Posts: 34
Joined: Sun Apr 21, 2024 11:07 am
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by ell58 » Mon Apr 22, 2024 12:17 pm

Greet ook bedankt voor de welkomst groet .
En prachtige foto's vooral van de paardjes .

Hehety jij krijgt weer een oppas hondje .
De onze gaat niet meer naar een pension mag voor het eerst naar mijn zus . Die wilde het niet meer zien dat ze nu met al die pijn medicatie in een hokje kwam liggen .

Pfff ik heb een kunstofraam rondom schoongemaakt en ramen gelapt Veel werk .

Wens jullie een fijne dag
Sibilla
Posts: 528
Joined: Fri Mar 17, 2023 12:56 pm
Location: Vinkeveen
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by Sibilla » Mon Apr 22, 2024 3:08 pm

Hallo luitjes, jullie zijn weer goed bezig geweest, zie ik. De koffiehoek wordt toch wel goed bezocht, vind ik. gezellig hoor, hou ik wel van. Net als mijn vroegere maatje IneMaartje. Bij sommigen van jullie welbekend.
Greet, je foto's zijn weer subliem. En ja, ook hier zijn d vogels druk bezig met hun nesten te voorzien van onze hangers. Vinden wij niet erg, kopen we gewoon weer nieuwe vulling bij het tuincentrum. Het zijn de kosten niet. :D

heb je weer een nieuwe hond om op te passen Hehety? Rob? Leuk voor jullie en heel erg prettig voor de hond. Die krijt bij jullie alle aandacht en liefde.

El, H heeft wel veel aandacht nodig, vooral met die medicijnen. Zo knap dat je dat er in krijgt. want dat valt n iet altijd mee bijhuisdieren, daar moet je soms foefjes voor gebruiken. Ze is nog tierig, lees ik. Zolang ze dat is en nog blij mee uit wil, gewoon doorgaan. De oplossing komt vaak vanzelf.
Je ramen blinken weer, lees ik. Tja, soms moet dat ook gebeuren. Jullie hebben ook kunststof kozijnen? Wij ook. Is wel makkelijker met lappen, vind ik. Vooral aan de binnenkant. En je hoeft niet meer te schilderen, wel zo praktisch.

Je gedicht Hehety is idd een tranentrekker, wel mooi hoor. En een doordenker...

Gisteren op bezoek geweest bij de vriendin in Amsterdam-Noord. Daar wil je toch ook niet wonen, zeg. Maar ja, als je geen keus hebt, dan moet je wel. Ze had op haar verjaardag zelf helemaal geen bezoek gehad, ook niet van de kinderen. Die hadden allerlei andere dingen te doen. ik denk dan bij mezelf: tss, het is wel je moeder. Maar ja, wie ben ik? Niet mee bemoeien dus, je hoort het verhaal ook altijd maar van één kant. Toch was ik blij dat wij wél de moeite hadden genomen om naar Amsterdam te gaan.

Mijn donkere was hangt buiten te drogen. Die illusie heb ik tenminste. De zon schijnt, het zal wel meevallen.

Vanavond maak ik een broccolischotel met gehakt, tomaat en ui. Wil is niet zo van de broccoli, maar dit gerecht vond ie toch wel lekker, dus maak ik dat weer eens. De groente is gezond, dat ook. O, en er is nog wat soep zie ik. Kijk aan, weer klaar voor vanavond.
Mensen, gegroet, allemaal
tot morgen.


Image
User avatar
ell58
Posts: 34
Joined: Sun Apr 21, 2024 11:07 am
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by ell58 » Tue Apr 23, 2024 7:29 am

Goedemorgen .
Het is fris buiten .
Sibilla jij heb een drukke dag gehad .
Die broccoli schotel zal vast goed gesmaakt worden.

Ik heb alleen kunststoframen boven en voordeur en ramen voorkant . Wij hebben uitgebouwd en dat hout is nog prima en ook alweer geschilderd door mijn man .

Hij gaat straks tennissen en ik even na het dorp .
De action en kruidvat . Lekker lopend een 13 min .

Fijne dag allemaal
User avatar
joke
Posts: 1251
Joined: Sun Jan 29, 2023 4:06 pm
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by joke » Tue Apr 23, 2024 10:13 am

😊
Last edited by joke on Thu Apr 25, 2024 8:57 am, edited 1 time in total.
hehety
Posts: 704
Joined: Sun Jan 29, 2023 12:37 pm
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by hehety » Tue Apr 23, 2024 10:22 am

Goedemorgen allemaal!
Sibille, jullie hebben het zeker druk gehad. En je hebt gelijk. Wij zouden ook niet in Amsterdam willen wonen. In geen andere stad ook niet. Veel te druk en gejaagd voor ons. Laat mij maar in ons rustige dorp wonen. Maar, zoals jullie een keer op de koffie. Dat laat je wel meteen weten hoe goed dat je zit. :D
Iets anders. Ik denk dat mijn tuinduif niet meer leeft. Dat is een gewone stadsduif. Ze kwamen bij ons al jaren als een koppel in de tuin en het dak was hun uitkijkplek.
Al een jaar of vijf zes zat er nog maar een alleen. Als eerste er bij als ik ging voeren. Hij regelde, als het ware, onder de vogels wie waar zaad mocht prikken. De laatste weken zat hij vaak dik op de schutting. Gisteren probeerde hij alles nog weg te bietsen wat de kauwen uit de zaadkoker probeerde te schudden door er tegen aan te vliegen en te hangen. Hij zag er echt steeds minder goed uit. Zat 'dik'. Vloog ook bijna niet meer en vanmorgen zag ik hem al niet meer op het nok van het huis van mijn achterburen zitten wachten op het voer wat ik zou strooien.
Opeens zie ik wel een nieuw koppel duiven. Jong, vitaal en nog slank.
Onze duif heeft plaats gemaakt voor de volgende generatie .

Image
Toen ze nog samen waren
User avatar
ell58
Posts: 34
Joined: Sun Apr 21, 2024 11:07 am
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by ell58 » Tue Apr 23, 2024 10:54 am

Greet Begroeten Grap bedankt voorde welkomst groet

Hehety duiven hier zitten er veel te veel .
Dus heb er een hekel aan . Stoelen auto zit vaak onder

Ik ben klaar ook een BB creme gehaald om mijn rode wangen af en toe weg tewerken.en bij de action eco zakjes..

Net Hondje verzorgd borstelen en kammen.

Straks weer uitlaten .
Ik ga sluiten en tot morgen
User avatar
ell58
Posts: 34
Joined: Sun Apr 21, 2024 11:07 am
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by ell58 » Tue Apr 23, 2024 10:56 am

Fout geschreven bb creme verwijderd dat moest weg .
Hoe verbeter je je bericht .???
User avatar
Greet
Posts: 997
Joined: Mon Jan 30, 2023 9:17 am
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by Greet » Tue Apr 23, 2024 11:13 am

ell58 wrote:
Tue Apr 23, 2024 10:54 am
Greet Begroeten Grap bedankt voorde welkomst groet

Begroeten komt omdat jij de site laat vertalen in het Nederlands.

Fout verbeteren : Toets het eerste icoontje aan dat je rechts boven aan ziet staan . Daar de fout herstellen en weer op submit ( voor jou verzenden ) toetsen
Last edited by Greet on Tue Apr 23, 2024 11:48 am, edited 1 time in total.
hehety
Posts: 704
Joined: Sun Jan 29, 2023 12:37 pm
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by hehety » Tue Apr 23, 2024 11:22 am

El. door rechtsboven op de I te drukken en dan kun je verbeteren.

Vanavond komt Bobbie. ik dacht vanmorgen om acht uur, maar dat blijkt vanavond om acht uur te zijn. Ik heb dat blijkbaar in mijn hoofd zitten van Saartje. Dat is altijd in de ochtend :lol:
Geen probleem. Vanmiddag gaan we samen goed aan de slag. Mijn vriendin gaat met een van haar kinderen op stap en dan gebruiken we die tijd om te poetsen. Peter gaat beneden goed aan de slag en ik boven goed aan de poets.
Image

Voor de duidelijkheid: Anders wordt er ook goed gepoetst, hoor, maar nu de periodieke dingen zoals o.a. spinnenwebben. Ergens goed achter een kastje stofzuigen. De plinten onder de verwarming. Dat soort dingen. Een kleine, grote schoonmaak
Hooien als de zon schijnt!


Image
hehety
Posts: 704
Joined: Sun Jan 29, 2023 12:37 pm
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by hehety » Tue Apr 23, 2024 11:25 am

Sibille, wat een leuke pup. Het lijkt nu net of hij in zijn strafhoekje zit. :lol:
De vloer is wel heel geschikt voor honden. Bij een ongelukje is het opruimen zo gepiept Leuk dat je even een foto van hem/haar hebt geplaatst :mrgreen:
sibilla80

Re: Sibine's coffeecorner

Post by sibilla80 » Tue Apr 23, 2024 11:49 am

Hallo dames, een zeer goede morgen op deze dinsdagmorgen.
Ik host me te pletter, dus af en toe moet ik even stoppen met binnenwandelen hier.
El, je hebt in ieder geval weer een nieuw crèmetje en hoe het heet is geen probleem .Hehety heeft het je goed uitgelegd, het, het overkomt mij ook nogal eens dat ik iets fout type. Nou ja, als dat het ergste is. :lol:
's Effe kijken wat jullie nog meer te vertellen hebben, ik loop een beetje achter, kwam ook later binnen hihi.
Image

Wat een schatje Joke, die labrador. Om weg te smelten. Onze buren hebben ook puppies, labradoodles. Die moet je mij niet laten zien, dan ben ik echt verkocht. Maar mijn verstand zegt: niet doen. Dus ik aai en knuffel ze, maar meer niet. Wil doet hetzelfde, maar gaat er ook niet meer aan beginnen. Hij vindt het afscheid nemen te moeilijk, dat hebben we bij Roos, onze Golden Retriever, ondervonden. Maar vertederend zijn ze wel, dat kleine grut. (Net als baby's, natuurlijk :lol: )

Die broccolischotel was/is idd een succes, we eten er vanavond weer van. Want ik heb natuurlijk weer voor een weeshuis gekookt, zoals altijd met dit soort recepten. :lol:

Wat vind jij van die ecozakjes, El? Ik koop die ook bij de Action, maar ze scheuren onder je handen van elkaar nog voor je ze gevuld hebt. Toch koop ik ze wel, bij de Jumbo zijn ze eens zo duur en van dezelfde kwaliteit. Wij vullen ze met schillen van de mandarijnen, appels, de (uitgeperste) sinasappels en de koffiepads. In de kliko hebben we een grote ecozak, daardoor is de kliko zelf minder vuil.

Dus jij hebt ook Turkse tortels in je tuin, Hehety? Ja, soms zijn ze oud en sterven, maar ik zie dat de jongere generatie jullie tuin ook al weet t vinden. Hier zitten ze 's morgens vroeg al te wachten op de schutting, zo van: komt er nog wat van met dat voer! Verder hebben we een eksternest, hoog in een boom op ons plein achter. Daar kijken we op, soms met de verrekijker. Ze zijn al druk aan het broeden. Ik zal eens zien of ik er een foto van kan maken, dat valt nog niet mee hoor.

Hoi Greet, hoe gaat het met jou? Ik zie dat jij ook een goed advies hebt gegeven aan El58. Knap je langzamerhand wat op? Voor buiten zitten is het nog wat fris, hier in elk geval. Geniet van de zon, is goed voor den mensch. :)

Ik zei het al: ik hoest me te pletter, maar ik heb geen corona. We waren gisteren bij de kaasboer voor een cadeautje voor mijn zus en zwager en kochten meteen een stuk kaas voor onszelf. Kom ik gisteravond tot de ontdekking dat we de kaas zijn vergeten! Dus vanmorgen vroeg maar weer even terug om die kaas op te halen. Meteen naar het Kruitvat voor coronatesten, dat moest van mijn eega. En bij de bakker twee gebakjes meegenomen voor bij de koffie. had ik zin in.
Ik heb géén corona en de gebakjes smaakten lekker bij de koffie.
Image

Tot zover even, kom later wel weer terug.

Image
sibilla80

Re: Sibine's coffeecorner

Post by sibilla80 » Tue Apr 23, 2024 11:52 am

Hahaha, Hehety, die pup is niet van ons hoor, die is van de dochter van Joke! Foutje, bedankt :lol: :lol:

Enne: je bent goed bezig geweest met poetsen, zie ik nog net op de valreep. Ga zo door my lady, uwes is van harte welkom op de Futenlaan in Vinkeveen.
Image
User avatar
Greet
Posts: 997
Joined: Mon Jan 30, 2023 9:17 am
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by Greet » Tue Apr 23, 2024 11:53 am

@ Hehety .
Veel plezier met Bobby en succes met de kleine voorjaars schoonmaak .



@ Sibilla
Ik merk nog alle dagen dat het beetje bij beetje beter wordt , 'k zit net zoals vele anderen wel met smart op warmer weer te wachten
Ik hoor van velen om heen dat de verkoudheid die rond gaat heeeeeel lang duurt .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

De madeliefjes bloeien volop , doet me herinneren aan de madeliefjes kettingen die wij er vroeger van maakten .
Image
Last edited by Greet on Tue Apr 23, 2024 11:57 am, edited 1 time in total.
sibilla80

Re: Sibine's coffeecorner

Post by sibilla80 » Tue Apr 23, 2024 11:56 am

Ik zie nog een nieuwe binnenkoomster: Begroeten.
Leuk, dacht ik toch even dat je Greet was. Te snel er overheen gekeken.
Welkom hoor, de koffie staat altijd klaar. We beppen wat af en toe en het gaat natuurlijk ook nergens over, maar is wel gezellig.
Daarom deze koffiehoek of coffeecorner in het Engels.
Weet je welkom!
Image
User avatar
Greet
Posts: 997
Joined: Mon Jan 30, 2023 9:17 am
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by Greet » Tue Apr 23, 2024 11:58 am

sibilla80 wrote:
Tue Apr 23, 2024 11:56 am
Ik zie nog een nieuwe binnenkoomster: Begroeten.
Leuk, dacht ik toch even dat je Greet was. Te snel er overheen gekeken.
Welkom hoor, de koffie staat altijd klaar. We beppen wat af en toe en het gaat natuurlijk ook nergens over, maar is wel gezellig.
Daarom deze koffiehoek of coffeecorner in het Engels.
Weet je welkom!
Image
Begroeten ben ik GREET . Dit komt omdat als je de site in het Nederlands vertaald mijn naam Greet vertaald wordt als begroeten . Joke haar naam wordt vertaald als Grap .
sibilla80

Re: Sibine's coffeecorner

Post by sibilla80 » Tue Apr 23, 2024 12:02 pm

Hoi Greet, ja, die herinneringen heb ik ook. Daarom is die foto van jou zo leuk. We maakten kettingen van de madeliefjes in het Admiralenpark in Amsterdam-West. Daar heb ik mooie herinneringen aan.
Fijn dat het iedere dag wat beter met je gaat. En ja, die zon is zo belangrijk voor jou en voor iedereen eigenlijk. Komt goed, Greet!
Image
sibilla80

Re: Sibine's coffeecorner

Post by sibilla80 » Tue Apr 23, 2024 12:05 pm

O joh, we hebben elkaar gekruist. Dus jij bent wel Greet. En Joke wordt Grap? Nooit iets van gemerkt.
Nou ja, zien we elkaar toch relmatig hier en hoe we heten, dat zijn we vergeten :lol: :lol: :lol:
Image
User avatar
ell58
Posts: 34
Joined: Sun Apr 21, 2024 11:07 am
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by ell58 » Tue Apr 23, 2024 4:12 pm

Ik zit heerlijk met mijn mobiel op de bank in de zon achter het glas . Dacht heerlijk weer ik ga buiten zitten.
Brrr koude wind en jas aan nee daar had ik geen zin in .

Leuk al die alias namen .
Op FB ben ik ook el dus maak ik mij er niet druk om .


Ik ga zo weer de brokken en medicatie klaar zetten voor H .
Mijn man is er een kort rondje mee aan het lopen .

Eet smakelijk en fijne avond .
User avatar
ell58
Posts: 34
Joined: Sun Apr 21, 2024 11:07 am
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by ell58 » Tue Apr 23, 2024 9:16 pm

Goedeavond .
Morgen en donderdag zijn we druk .
Vrijdag avond uiteten met zwager en schoonzus .
Zaterdag naaar vrienden en zondagmiddag verjaardag van de man van mijn overleden zus .

Wens jullie fijne dagen en tot maandag .
hehety
Posts: 704
Joined: Sun Jan 29, 2023 12:37 pm
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by hehety » Wed Apr 24, 2024 9:56 am

Goedemorgen dames!

Ja, Sibille, de automatische controle maakt er andere namen van, maar zolang we weten wie er bedoeld is er niets aan de hand, toch? :D
Ja, van de meibloempjes maakte wij vroeger ook bloemenkransen. Jammer dat ze zo snel verwelkt waren, maar dat heb je eenmaal met wilde bloemen hoe klein dan ook.

Met Bobbie gaat het prima. Na een kwartier dat de 'familie' weg was.

Image

Tien minuten later :lol:

Image

Vanmorgen met uitlaten snuffelde hij interessante dingen. Een torretje waarschijnlijk.

Image

Dat komt wel goed

Image
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests