Image

Sibine's coffeecorner

De ontmoetingsplaats om gezellig bij te kletsen
hehety
Posts: 704
Joined: Sun Jan 29, 2023 12:37 pm
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by hehety » Wed Apr 24, 2024 9:56 am

Latest post of the previous page:

Goedemorgen dames!

Ja, Sibille, de automatische controle maakt er andere namen van, maar zolang we weten wie er bedoeld is er niets aan de hand, toch? :D
Ja, van de meibloempjes maakte wij vroeger ook bloemenkransen. Jammer dat ze zo snel verwelkt waren, maar dat heb je eenmaal met wilde bloemen hoe klein dan ook.

Met Bobbie gaat het prima. Na een kwartier dat de 'familie' weg was.

Image

Tien minuten later :lol:

Image

Vanmorgen met uitlaten snuffelde hij interessante dingen. Een torretje waarschijnlijk.

Image

Dat komt wel goed

Image
User avatar
Greet
Posts: 997
Joined: Mon Jan 30, 2023 9:17 am
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by Greet » Wed Apr 24, 2024 11:01 am

@ Sibilla , sterkte met je hoestbuien , 't wordt tijd dat het aangenamer weer wordt zodat je buiten je weerstand weer kan gaan opbouwen.

@ Ell

Sterkte met de drukke dagen en veel plezier met de leuke dingen die je in het vooruitzicht hebt .


@ Hehety

Fijn dat Bobby zich direct thuis voelde bij jullie , mooie foto reportage,


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ik heb vanmorgen tot nu toe al 4 keer een regenboog gezien , ze zijn prachtig om te zien maar wat mij betreft blijven ze nu voorlopig lang onzichtbaar .
Image
hehety
Posts: 704
Joined: Sun Jan 29, 2023 12:37 pm
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by hehety » Thu Apr 25, 2024 9:34 am

Goedemorgen allen.
Greet, wat heb je toch weer prachtige foto's gemaakt. Mijn complimenten. :D
Vanmorgen heeft Peter de hechtingen al uit zijn arm laten halen. Vanmiddag de uitslag over dat plekje, maar dat zal ook wel goed zijn. Nog even de pedicure en dan hebben we het grootste deel van de dag al gehad als je de andere kleine dingen er bij op telt.
De hond is vanmorgen ook al goed uitgeweest. :mrgreen:

Image
sibilla80

Re: Sibine's coffeecorner

Post by sibilla80 » Thu Apr 25, 2024 9:55 am

Goeiemorgen dames van de gestampte pot, ofwel de koffiekan :lol:

Dat doe je leuk Greet, met die kleurtjes. Goed idee! En je foto's zijn weer prachtig. Kun je daar geen puzzel van maken Hehety? Of hebben die dan ook te weinig pixels?
Je hebt gelijk hoor Greet: liever wat minder mooie regenbogen en wat meer zon. Gisteren was het ook weer raak. We zijn eerst langs de huisarts geweest voor die rothoest. Niks aan de hand, alles is goed dus gewoon doorgaan met alles. Het duurt wel 2 weken voor ik er vanaf ben, zei de huisarts.
Lekker dan. Mondkapje op en naar Almere voor die verjaardagen. Geen gezoen en geknuffel, zwaaien uit te verte en apart zitten. Je wilt tenslotte niemand aansteken. 's Avonds lag ik om kwart voor negen al in bed, ibuprofen en codeïne er in, thermometer voor de zekerheid en pitten. Geen koorts of verhoging, gewoon verkouden pfff. Goed geslapen, lekker lang. Vandaag niet gesport, volgende week maar weer. En nu? Aan de koffie natuurlijk.

Maar eerst nog even: Peters hechtingen zijn er uit, lees ik. En Bobby voelt zich al helemaal thuis, dat doe je goed Hehety.

Ell58 is druk de komende dagen. Ook een aantal verjaardagen. Goed dat je ook de man van je overleden zus niet vergeet, El. Doen wij ook niet. Min zus, 2 jaar jonger dan ik, is 2 jaar geleden overleden, vrij plotseling. Mijn zwager heeft een moeilijke tijd gehad, maar het gaat nu beter met hem. We houden hem overal bij betrokken.
Fijne dagen hoor, alles vieren zolang het kan.

En nu:
Image
sibilla80

Re: Sibine's coffeecorner

Post by sibilla80 » Thu Apr 25, 2024 11:39 am

Nog n iemand gezien na mijn bescheiden bijdrage. :D
Iedereen druk met van alles en nog wat op deze donderdag.
we hebben de koffie achter de kiezen, hoewel er naast mij nog een beker staat. Ik had zin in een 3e bakkie.
Straks naar de kapper, er moet weer wat aan mijn haar gefatsoeneerd worden.

Het is hier grijs, geen zon te bekennen. Nou ja, er hoeven ook geen elektrische apparaten aan, de vaatwasser is leeg, de wasmand nog niet vol genoeg.
We gaan eens bedenken wat er vanavond gegeten dient te worden. Ik denk aan rode kool, krielaardappeltjes en lekkerbekjes. Alles heb ik nog in de vriezer, die kan meteen weer wat leger. Ik ben van: eerst opmaken, dan vers kopen. Er ligt ook nog een en ander vers in de koelkast. Is goed voor het weekend. Hoe doen jullie dat?
Image
Dat wordt 'm zondag!


Image
en dit vandaag.
User avatar
ell58
Posts: 34
Joined: Sun Apr 21, 2024 11:07 am
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by ell58 » Thu Apr 25, 2024 12:32 pm

ell62 wrote:
Sun Apr 21, 2024 11:17 am
Goedemorgen .

IK ga meedoen ,mijn naam is dus El
IK woon in Brabant ,ik ben 42 jaar getrouwd .Mijn man is sinds 3 weken op pre pensioen .

IK ga proberen goed op alles te reageren ,alleen puzzelen is niks voor mij .


Zondag net de race gekeken van max ,en ook al 2 wassen gedraaid de 2 nieuwe dekbedden van de ikea . Die zijn altijd fijn en niet te duur.
Vanmiddag op bezoek bij de broer van mijn man en zijn vrouw . Hondje blijft thuis .
ik ben nu de boodschappen lijst aan het maken ,morgen haal ik alles .
IK heb ook al gezegd tegen mijn man ik doe alleen de boodschappen ,ben ik sneller klaar .
Hij is wel weer gaan tennissen 2x per week .

Wens jullie een fijne zondag .
hehety
Posts: 704
Joined: Sun Jan 29, 2023 12:37 pm
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by hehety » Thu Apr 25, 2024 12:38 pm

Inderdaad even druk, Sibille. :D
Me moesten ook nog naar de podoloog/pedicure. en daar werd Peter ook nog gebeld voor de uitslag van dat plekje. Het was inderdaad melanoom in een milde vorm, maar het is er helemaal uitgehaald. De eerste vijf jaar om het half jaar terug komen voor controle voor de zekerheid.
We hoefde ons geen zorgen te maken.
Mooi en elk jaar een controle kan er ook wel bij. Een ziekenhuisbezoek meer of minder liggen we niet wakker van. :lol:

Sibille, dus een zware verkoudheid. Ik dacht ook nog even aan boompollen. Daar zit de lucht nu ook vol van.
Image
Vermoeiend is het wel.

Vanavond eten we loempia's. Peter gaat vanavond naar de masseur en dan is gemakkelijk eten wel handig.
Nu wordt het tijd voor een



Image
User avatar
Greet
Posts: 997
Joined: Mon Jan 30, 2023 9:17 am
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by Greet » Thu Apr 25, 2024 3:28 pm

@ Hehety
Fijn dat de uitslag goed was.

@ Sibilla

Ik ben nooit zover vooruit met bedenken wat zal ik gaan eten , zo halverwege de middag kijk ik wat ik nog in huis heb en ga me dan bedenken wat ik een paar uurtjes later ga eten .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tijdens mij fietstochtje vandaag , ja het is koud maar daar zijn de winterjas, de sjaal en handschoenen goed voor , zag ik drie ganzen voor de deur van een sportcentrum staan , was leuk om hun even te volgen .
Image
hehety
Posts: 704
Joined: Sun Jan 29, 2023 12:37 pm
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by hehety » Fri Apr 26, 2024 10:30 am

Wat een leuke fotoverhaal, Joke. :D
Trouwens we allemaal hier weten leuke foto's te plaatsen en vaak met een verhaal er bij. Dat maakt dit groepje zo leuk. :mrgreen:
Gisterenmiddag zag ik dat Bobbie toch wel last van zijn behoorlijke, lange nagels aan zijn voorpoten had. Gelukkig wist ik nog een guillotine tangetje had liggen in de hondenbenodighedentas Van onze honden in de jaren opgespaard.
Image

Snel gevonden. Even een band om het snuitje van Bobbie. Peter hielt de pootjes stabiel en na acht knipjes was het leed geleden. Bobbie wist niet wat hij er van denken moest. Moest hij nu boos zijn, of blij dat die nageltjes hem niet meer tot last waren :lol:
Uiteindelijk toch wel bij.
Gisterenavond appte zijn vrouwtje nog over hoe het gaat. Zij was erg bij met de geknipte nagels, want ze wilde al een afspraak maken voor eind volgende week bij de dierenarts. En hadden Tante Henny en ome Peter het al gedaan. :D
rondje van de zaak, zullen we maar zeggen.
Hier lijken de nagels nog vrij lang, maar ze waren echt langer. Doordat de nagels donker zijn kon ik het 'leven' niet zien. Dat is nog een baan in de nagel waar de zenuwen en bloedvaten in zitten. Als je daar in knipt is de hond niet blij. Dus dan is het beter om wat vaker te knippen en dan dringt het 'leven' vanzelf wat terug.
Image


Straks moet ik nog naar de orthopedische schoenmaker. Dan kan hij mijn schoen aanpassen zodat het beter loopt en zit. Dat moet een paar keer omdat juist niet elke voet hetzelfde is. Komt ook goed.

Nu tijd voor

Image
User avatar
Greet
Posts: 997
Joined: Mon Jan 30, 2023 9:17 am
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by Greet » Fri Apr 26, 2024 12:00 pm

@ Hehety
Dat scheelt je nicht dierenarts kosten nu jullie de nageltjes geknipt hebben .
Succes bij de orthopedische schoenmaker .


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik wens jullie een fijn weekend en een hele mooie koningsdag .
( foto , de rhododendron bloeit volop )
Image
User avatar
joke
Posts: 1251
Joined: Sun Jan 29, 2023 4:06 pm
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by joke » Fri Apr 26, 2024 1:01 pm

Goedemiddag allemaal.
Hehety dat foto verhaal is niet van mij hoor maar van Greet.
Super dat je nog een tangetje had om de nagels te knippen en samen heb je dat dan zo gedaan en Bobby blij en zijn vrouwtje ook zo te zien heeft hij het goed naar zijn zin hoor😊
Sibilla nou een bescheiden bijdrage🙃jij maak een heel verhaal en lekker de haren weer kort en vast ook wat lekkers halen voor morgen bij de koffie.
Even aan klikken is een beetje klein maar gaat om het idee.
Wens jullie een...

Image
Ell62

Re: Sibine's coffeecorner

Post by Ell62 » Fri Apr 26, 2024 4:34 pm

Hallo lieve mensen .
Alles snel gelezen maar reageren nu gaat even niet .
Ik zit start klaar om te gaan uiteten half 7 .
Maar wij moeten nog uurtje rijden .

Hehety tof en knap nagels knippen van bobbie .
Hier hoeft het nooit ze loopt meer dan genoeg .

Sibilla de zwager die jarig is dit weekend .
Mijn zus is overleden 2008 . Daarom is het contact iets minder maar we gaan gewoon naar zijn verjaardag .
De dierenarts belde nog maar een heel verhaal .
We zien wel hoe alles verloopt na 1 maand .

Wij gaan uiteten bij Dannyeeterij Vinkel .
Eerst zwager ophalen .

Fijne weekend en mooie koningsdag .

Grtjes
sibilla80

Re: Sibine's coffeecorner

Post by sibilla80 » Sat Apr 27, 2024 10:02 am

Hallo meisjes :D Vandaag is het weer koningsdag. De vlag hangt weer uit, ook bij Zuiderhof. Dat hebben Wil en ik gedaan, op verzoek van ZH. Net als vorig jaar trouwens.
Image

Leuk verhaal Greet, doe maar vaak, vinden wij wel leuk.
En ik zie mooie foto's, kleurige foto's, echt voor een miezerige koningsdag, het brengt een beetje zon in de tent.

Goed van je Hehety, dat je dat tangetje bewaard had. Zo kon je Bobby's nageltjes knippen, het scheelt haar baasje de rekening van de dierenarts. En Bobby zal echt wel prettiger lopen, dat is zeker. Leuk hondje!

Jouw zus i dus ook overleden El, tja, dat valt nooit mee. Wel fijn dat jullie je zwager meenemen als je uit eten gaat. Is die tent in Vinkel gezellig om met elkaar te eten? Zal wel, anders ging je daar niet heen.

Heb jij ook wat lekkers voor bij de koningskoffie, Joke? Tompoezen, net als wij?
Image

Ik ga koffie zetten. Vlag ze en fijne dag allemaal.
Image
sibilla80

Re: Sibine's coffeecorner

Post by sibilla80 » Sat Apr 27, 2024 10:05 am

sibilla80

Re: Sibine's coffeecorner

Post by sibilla80 » Sat Apr 27, 2024 10:07 am

Image
sibilla80

Re: Sibine's coffeecorner

Post by sibilla80 » Sat Apr 27, 2024 10:08 am

Er gaat weer van alles mis hier, ik ga maar aan de koffie. ie vlag denk je er maar bij.
hehety
Posts: 704
Joined: Sun Jan 29, 2023 12:37 pm
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by hehety » Sat Apr 27, 2024 10:55 am

Goedemorgen dames.
Ik ben lekker bezig met al de namen door elkaar te husselen. :shock: :lol:
Gelukkig weten we wel wie en wat we bedoelen en het komt uit een goed hart El heel attent dat je jullie zwager mee uit eten neemi. Zo weet hij wel dat het ook niet vergeten wordt in het herdenken proces.
El net als bij een mens kunnen er nog zoveel andere reden zijn dat nagels te lang of verkeerd gaan groeien. Natuurlijk is het niet goed kunnen afslijten door te korte wandelingen op een niet harde ondergrond.. zoals zand en paden. Dan heb je nog de vergroeiingen van tenen zodat de nagels scheef gaan groeien, zoals de Hubertus klauw. Pootjes die gedraaid staan zodat de nagels de grond niet goed raken en zo kan ik nog wel door gaan.
Vandaar dat ik een tangetje heb. Onze laatste hond had een Hubertus klauw die zo krom groeide dat het zo de teen zelf in kon groeien.
Dan nog de ouderdom. Dan zijn de blokjes om steeds korter en worden de nagels langer
Jullie hond heeft het geluk een vrouwtje te hebben die de tijd heeft en ook neemt om de hond lange wandelingen te geven op wisselende ondergronden. Dat is niet iedereen gegeven. Geniet nog lang van hem :D
User avatar
Greet
Posts: 997
Joined: Mon Jan 30, 2023 9:17 am
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by Greet » Sun Apr 28, 2024 9:57 am

Goedemorgen allemaal .
Het is moeizaam om wat te plaatsen het forum werkt niet optimaal .

In plaats van de drukte opzoeken gisteren ( wordt me ontraden door de artsen ) ben ik een stuk gaan fietsen , het was hier heerlijk fietsweer .

Image
User avatar
ell58
Posts: 34
Joined: Sun Apr 21, 2024 11:07 am
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by ell58 » Sun Apr 28, 2024 10:20 am

Goedemorgen .

Begroeten mooi foto van de fietsroute .

Hehe ik moest weer inloggen en nu pakte die el58 wel en soms moet ik el62 invullen .

Vanmiddag nog 1 verjaardag en dan rust .

Hondje de dierenarts had gebeld ,nu liep ze beter met de morfinepillen ,maar zei hij ,de prednison spuit werkt ook nog 4 weken door .
dus we moeten opletten of het erna weer slechter gaat . Nou ja we gaan geen prednison geven als pillen erbij .
we kijken het aan . Lopen gaat redelijk,voor eten dan is ze blij ,wel mag ze niet meer rennen ,niet meer springen ,niet meer naar een pension ,geen lange wandelingen en ze is veel aanhankelijker geworden . OoK raar ze bevriest af en toe ,ik bedoel ze staat dan paar sec, tot 1 min doodstil. Maar ja zolang ze blij is als ze eten krijgt en als ze ons ziet gaan we door . Of zijn wij egoïstisch bezig . Blijft moeilijk .
User avatar
ell58
Posts: 34
Joined: Sun Apr 21, 2024 11:07 am
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by ell58 » Sun Apr 28, 2024 11:29 am

de site geeft vaak storing aan van 502 get away .

Nu zit ik er weer even in .

maar kom morgen wel terug
User avatar
joke
Posts: 1251
Joined: Sun Jan 29, 2023 4:06 pm
Contact:

Re: Sibine's coffeecorner

Post by joke » Mon Apr 29, 2024 10:35 am

Weet niet wat er aan de hand is maar geeft veel storing.
Fijne maandag even testen.

Image
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests